فرهنگ و هنر

جشن میلاد امام رضا(ع) در مرو ترکمنستان برگزار شد

به مناسبت سالگرد میلاد امام رضا (ع) در عشق آباد توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سرکنسولگری کشورمان در مرو ، ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش ایران تودی ، با اشاره به روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، با کمک مشاور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و همکاری سرکنسولگری ما در مرو و حمایت خوب ترکمن ها ، دولت در سالروز تولد امام رضا (ع) حضور یافت و در مراسمی قدیمی در شهر مرو ، محل اقامت امام هشتم شیعیان برای سالها برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیات متعددی از کلام الله مجید و تلاوت صلوات ویژه امام رضا (ع) آغاز و با مداحی ، توصیف حرم مطهر رضوی و نمایش و سرگرمی شخصیت های برجسته فرهنگی ادامه یافت. مخاطبان.

در این مراسم ، دو محقق و چهره سرشناس موسسه زبان و ادبیات و نسخه های خطی آکادمی ملی علوم ترکمنستان “محمد گلدی مراد محمد اف” و “گوربان گلدی نظرآف” چهره های فرهنگی حضرت رضا (ع) بودند. . کردن.

غلام عباس ارباب خالص ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ، در این مراسم در سخنرانی اظهار داشت: طبق اسناد تاریخی ، امام رضا (ع) از مدینه هجرت کرد و پس از سفر به خراسان بزرگ ، دو سال در مرو ماند. “

وی افزود: خوشبختانه از سال 2007 هر ساله با همکاری سفارت ایران در ترکمنستان و دولت این کشور تعطیلات همزمان با سالروز میلاد امام هشتم (ع) در محل اقامت بزرگوار مرو برگزار می شود. ) “

ارباب خالص با اشاره به همکاری های فرهنگی و مشارکت غنی ایران و ترکمنستان گفت: “با توجه به سیاست و روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ، امیدواریم این همکاری ها گسترده تر ، عمیق تر و گسترده تر باشد. در چارچوب مشارکت.

با بیان اینکه همکاری های فرهنگی زمینه ساز بیشترین همکاری ها در روابط خارجی از جمله همکاری های اقتصادی و سیاسی خواهد بود ، می بینیم که همکاری های فرهنگی همکاری اقتصادی را تسهیل می کند که این امر در توسعه همکاری های فرهنگی خراسان رضوی و ترکمنستان منعکس می شود.

ارباب خالص با تشکر از اقدامات دولت ترکمنستان برای انجام اقدامات لازم برای بزرگداشت ولادت امام هشتم شیعیان (ع) ، افزود: بر سفرهای حج تمتع بین خراسان رضوی و مرو تأکید شده و امیدواریم در آینده ای نزدیک کاروان های زیارتی حج و مسافران گردشگری خراسان رضوی ، مرو در اقامتگاه مستقر می شود و عاشقان پیامبر از این مکان مقدس بازدید می کنند.

وی گفت: “امیدواریم که به زودی شاهد زیارت شهروندان ترکمن به ایران برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و همسایگان خوب خود باشیم.”

انتهای پیام