استان ها

جشن ملی انار در ارزوییه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تودی؛ فریدون اسفی در تشریح جزئیات این خبر گفت: علاوه بر خرید محصولات باغی و طبیعی، صنایع دستی و هنرهای سنتی روستا نیز در قالب نمایشگاه عرضه و به فروش می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: این مراسم در باغی به مساحت 1700 متر مربع برگزار می شود که از همه علاقه مندان استقبال می شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار در استان کرمان برگزار می شود، گفت: برگزاری جشنواره مذکور در کل استان و به ویژه منطقه ارزویه در ارائه پتانسیل های این منطقه تاثیر مثبت دارد.

یک فعال ادامه داد: این جشن اقدام موثری برای جذب مردم از استان های دیگر و همچنین استان های همجوار مانند بندرعباس به منطقه ارزویه خواهد بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم این جشن در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد و علاقه مندان بتوانند از طریق تورهای گردشگری در این جشن شرکت کنند.

مدیرکل حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تامین امنیت و نظم این مراسم را موضوع مهمی در این جشنواره دانست و گفت: خوشبختانه این موضوع با همکاری نهادهای مرتبط پیگیری شد. مانند فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی و…

یک فعال با اشاره به اینکه این رویداد از ساعت 10 روز پنجشنبه 23 مهرماه با حضور مسئولان استانی آغاز و به مدت دو روز میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود، خاطرنشان کرد: جشنواره های مختلفی با توجه به ظرفیت های گردشگری هر منطقه برگزار شده است. در استان کرمان خوشبختانه استقبال خوبی از آنها شده است.

46