استان ها

جزئیات طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمه سلامت

ایران تودی / خوزستان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان جزئیات برنامه نسخه الکترونیکی را توضیح داد.

علی خسروی امروز (25 مرداد) به خبرنگاران گفت: تجویز الکترونیکی ، به روز کردن مطالبات پزشکان و مؤسسات پیمانکاری و اجرای سیاست ها و پروتکل های درمانی مصوب وزارت بهداشت درمورد تجویز و مدیریت هزینه های درمانی آینده در نظام سلامت است.

به گزارش ایران تودی ، وی افزود: پزشکان و مؤسسات طرفهای پیمانکار از تجویز الکترونیکی استقبال کرده اند و اجرای دقیق همکاری ، تعامل و تجویز الکترونیکی بین پزشکان و مؤسسات بیمه درمانی پیمانکار منجر به نتایج مثبتی در سیستم مراقبت های بهداشتی خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: در سالهای گذشته ، مراکز درمانی ، کلینیک ها ، داروخانه ها و بیمارستان ها همچنین اطلاعات مربوط به بیمه درمانی را بر روی کاغذ یا “سی دی” و سپس در مطب با ماشین و به صورت الکترونیکی و با ذخیره و مراقبت تهیه می کردند. با این حال ، اطلاعات الکترونیکی در ابر یا در یک مکان واقعی روی سرور ذخیره می شود و در صورت لزوم قابل استفاده است.

وی با اشاره به شروع این پروژه در بیمارستان های دانشگاهی اظهار داشت: این روند از سال گذشته آغاز شد و اکنون تمام اطلاعات از کاغذ به 100 درصد الکترونیکی تبدیل شده است.

خسروی تصریح کرد: اسناد تهیه شده برای بیماران در بیمارستان ها بصورت الکترونیکی به سازمان بیمه سلامت ارسال می شود و کارشناسان این بخش اسناد را بصورت الکترونیکی بررسی و بررسی می کنند ، سپس به بیمارستان برمی گردند و بیمارستان گزارش نهایی را در مورد اسناد پردازش شده دریافت می کند. برای پرداخت مطالبات ، سند را دریافت و تحویل می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به معرفی خلبان فعالیت های الکترونیکی در هشت شهر استان اظهار داشت: ساخت بیش از 68 هزار نسخه الکترونیکی و بروزرسانی مطالبات دفاتر و موسسات شاغل در حوزه الکترونیک.

وی گفت: “در زمینه بیماران سرپایی ، این روند امسال در کشور آغاز شده و این روند به گونه ای است که اطلاعات مربوط به بیماران از جمله نوع بیماری های قبلی و داروهای استفاده شده و تاریخ اعتبار دفترچه بیمه با تهیه کد ملی برای به پزشک مسئول بیمه خدمات درمانی. ” ، برای پزشکتان بصورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

خسروی ادامه داد: بیمار با ارائه کد ملی خود ، کد رهگیری را از سیستم ارائه شده توسط مراکز درمانی مانند داروخانه ها ، مراکز تصویربرداری و سایر موسسات پزشکی دریافت می کند و نیازی به ورق کاغذ نخواهد داشت. .

وی گفت: “با سیستم کپی الکترونیکی ، کاغذ و نوت بوک دیگر قابل تعویض نیستند.” پیش از این اگر یک دفترچه کارت سفید داشت اما منقضی شده بود ، باید آن را باطل می کرد و باید یک کتابچه جدید برای بیمار صادر می شد ، اما اکنون این امر ضروری نیست و پزشک می تواند مدت اعتبار دفترچه بیمه درمانی را بصورت آنلاین بررسی کند. انجام خواهد داد با توسعه این سیستم ، اطلاعات مربوط به بیماران جداگانه به صورت پرونده های سلامت در ابر اینترنت ایجاد می شود و برای هر پزشک مراجعه کننده به پزشک خود ، پزشک به اطلاعات بیمار دسترسی خواهد داشت و همه گروه های درمانی اطلاعات مربوط به آنها را مشاهده می کنند. کرد؛ به عنوان مثال ، پزشک تمام اطلاعات پزشکی را می بیند ، اما آزمایشگاه فقط اطلاعات مربوط به آزمایش را مشاهده می کند.

مدیرکل بیمه درمانی خوزستان اظهار داشت: یکی از مشکلات گروه درمانی عدم اطلاع کافی در مورد تاریخچه بیمار است. از آنجا که پزشک اطلاعات کافی در مورد تاریخچه بیمار ندارد ، نمی داند چه برنامه درمانی را باید برای بیمار برنامه ریزی کند و اغلب پرونده جدیدی را برای بیمار ایجاد می کند ، اما با تدوین این برنامه و استفاده از این منطقه ، یک پرونده برای هر گروه درمانی ارائه می شود. با ایجاد فضا اینترنت با دسترسی به داده های پزشکی بیمار مشکلاتی را حل می کند.

خسروی با بیان اینکه این اطلاعات باید به سیستم وزارت بهداشت ارسال شود ، افزود: “با وجود این برنامه ، وزارت بهداشت از تعداد مراجعه ها و داروهای مورد استفاده شخص ، آزمایش و تصویربرداری از تصاویر مطلع شده است و می توانید دقیقاً از چه تعداد دارو و آزمایش استفاده کرده باشید.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان خاطرنشان کرد: اکنون که در ابتدای اجرای طرح هستیم ، بدون شک با تیم سازمانی ، تیم کارکنان و کلیه دفاتر در همه استانها مشغول حل مشکلات هستیم و بهینه سازی برنامه تجویز الکترونیکی است.

پیام تمام شد