فرهنگ و هنر

جزئیاتی از افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و پیام خزاعی

همچنین پیام معاون وزیر و رئیس سازمان فیلمسازی مبنی بر افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش ایران تودی ، متن پیام رئیس سازمان سینمایی محمد خزاعی به شرح زیر است:

«خدا را شکر می کنم که سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ، به لطف فرهنگ انقلاب اسلامی از یک سو ، و پیشرفت و تعالی فیلمسازان کم تجربه در این زمینه ، از سوی دیگر ، برای معرفی مخاطبان خود.

علی لندی ، رزمندگان جوان ایذه ، به همراه دیگر شهدای این سرزمین ، به احترام یاد شریف و شجاعی که برگ زرینی از کرامت جدید انسانی را به نام وی در تاریخ ایثار این کشور گذاشت. ، از این رویداد فرهنگی استقبال کردیم

قدردانی خود را از هنرمندانی که همچنان در سایه تحریم های سرکوب کننده نظام سلطه بر جهان ، با خلق آثار سرشار از عشق و پاکی ، بذر شادی و امید را در قلب کودکان و نوجوانان ایجاد می کنند ، ابراز کنید. صدای مظلومیت مردم بزرگ ایران. فیلمسازان ایران اسلامی علی رغم همه سختی های زندگی ، البته در طول این سالها دین خود را با کمترین انتظارات و انتظارات برآورده کرده اند و سهم بسزایی در غنای این حوزه داشته اند.

در گام دوم انقلاب اسلامی ایران ، امیدواریم مانند گذشته ، تجربه فیلمسازان جوان و جوان با جوایز ارزنده ای در داخل و خارج همراه بوده و نقش مهمی در ارتقای سینمای ایران به جامعه جهانی داشته باشد. به جهان نقشه راه خوبی برای آینده این سینما است.

وی در پایان گفت: امیدوارم در پایان با گفت و گو با سینماگران ، ببینیم که در آینده ای نه چندان دور ، فیلمی انسانی تر و متعالی برای کودکان و نوجوانان رونق می گیرد.

****

بر اساس این گزارش ، مدیر مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان برنامه های این آیین را تشریح کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه اصفهان و سکوی تیوا و صفحات رسمی دفتر جشنواره و اینستاگرام پخش می شود.

سعید نصر ، مدیر افتتاحیه این جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره کودک امروز جمعه 16 مهرماه ساعت 18:15 با 130 دقیقه اجرای محمد سلوکی آغاز می شود. گروه جناب خان نیز مهمان این مراسم خواهند بود.

مدیر این مراسم با اشاره به وجود گروه های هنری فعال در حوزه کودک و نوجوان ، افزود: در عرض 10 دقیقه ، آنها عروسکی را با ترکیبی از هنر ، موسیقی و نمایش باز می کنند و اجرا می کنند.

نخست وزیر با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به قسمتی از مراسم افتتاحیه دعوت شده اند ، گفت: تفاوت این قسمت از برنامه با سالهای گذشته در این است که قطعات موسیقی مشهوری به رهبری ارکستر احسان عباسی اجرا شد. عملکرد ادغام گرفتن ارکستر از نظر وحدت و سبک لباس نیز متفاوت است.

وی با اشاره به دو آیین و ارزش تعیین شده در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان ، گفت: یکی از این بخش ها مربوط به کرونا است که با رویکرد بین المللی ارائه می شود. نکته دیگر در این بخش ، هنر هنر تماشاگران داخل سالن با موضوع “پروانه ها از آتش نمی ترسند” است. امسال برای بزرگداشت و پاسداری از شهید علی لندی ، قهرمان جوان فداکار ایذه ، چهره و مجسمه های قهرمانانه او در اشکال مختلف در سالن افتتاحیه به نمایش گذاشته شده است.

سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به سرپرستی علیرضا تابش از 21 اکتبر 1400 (8 تا 13 اکتبر 2021) با شعار “سینما ، سرزمین خیال” برگزار می شود.

انتهای پیام