اقتصادی

تولیدکنندگان کفش در انتظار تثبیت نرخ ارز

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش دست دوز استان تهران تغییر نرخ ارز را بر قیمت مواد اولیه و محصولات پتروشیمی وارداتی تاثیرگذار دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه بر تولیدکنندگان تاثیری نداشته است. پایان. تا امروز منتظر تثبیت قیمت محصولات خود هستند.

رسول شجری در گفت وگو با ایران تودی، به رکود حاکم بر واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه تغییر زیادی کرده است و امیدواریم به زودی نرخ ارز تثبیت شود. “

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه و محصولات پتروشیمی وارداتی به دلیل افزایش نرخ ارز افزایش یافته است، تصریح کرد: 20 تا 30 درصد مواد اولیه کفش وارداتی است. البته این مواد متعلق به کارخانه هایی است که نیازهای اولیه صنعت کفش را تولید می کنند و تولیدکنندگان کفش را تامین می کنند. به عنوان مثال، یک تولید کننده چسب مواد اولیه خود را از خارج خریداری می کند و محصولات خود را در کفش، کیف و غیره تولید می کند. واحدهای تولیدی را فراهم می کند.

شجری در ادامه تاکید کرد: تولیدکنندگان در قیمت نهایی کالاهای خود تاثیری بر افزایش قیمت مواد اولیه نداشته اند و منتظر تثبیت نرخ ارز هستند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بازار شب بیرم مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

شجری همچنین به برگزاری نمایشگاه آمپکس (نمایشگاه تخصصی چرم، کفش، کیف، ماشین آلات و صنایع وابسته) از 28 دی ماه اشاره کرد و گفت: وزارت حراست و سازمان توسعه تجارت برنامه هایی برای ورود به بازار روسیه دارند.

انتهای پیام