استان ها

توزیع پوستر نمایشگاهی بصیرت عاشورایی همزمان با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی

ایران تودی/ کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سوگواری بایسر عاشورایی، پوستر نمایشگاهی بایسر عاشورایی نیز در 45 قبر برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در جمع خبرنگاران افزود: هدف از عزاداری عاشورا تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و اجرای صحیح موعود است. نیت ولی فقیه با عزاداری امام حسین (ع) و در رابطه با تطبیق آن با نیازهای امروز جامعه استفاده حداکثری از ظرفیت هیئت های مستقر در بقاع مبارکه و حداکثر استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه با توجه به حضور فعال و موثر در فضای مجازی سازماندهی خواهد شد.

وی بابیان اینکه عزاداری عاشورا یکی از برنامه های بنیاد و امور خیریه است که در ایام محرم و صفر برگزار و در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود، اظهار داشت: این عزاداری ها در ایام محرم و صفر برگزار می شود.

مدیرکل بنیادها و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع مبارکه و خیابان های اطراف، برگزاری زیارت عاشورا. مراسم همایش زیارت زینبی زینبی (ویژه بانوان) از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در ماه محرم خواهد بود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه ایستگاه های اقامه نماز برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع مبارکه برپا شده است، اظهار داشت: عزاداران حسینی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی اطعام می شوند.

به گزارش ایران تودی، وی گفت: بر اساس سامانه جامع مدیریت اطلاعات بانک نذورات و قبور متبرکه، 225 قبور متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام