حوادث

تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از ۱۵ دقیقه در دفاتر اسناد رسمی

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کوتاه شدن زمان تهیه سند با حذف برگه تأیید نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی ، گفت: صورت می گیرد.

به گزارش ایران تودی ، به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، مهدی اقبال با استناد به بخشنامه 22 سپتامبر نایب رئیس سازمان ثبت اسناد و مدارک ، اظهار کرد: برای انتقال خودرو نیازی به سند تأیید نیست. تهیه سند توسط دفتر اسناد رسمی یک وظیفه قانونی برای رانندگی و ایمنی و سلامت قانونی افراد است ، کار تهیه سند نهایی خودرو در اسرع وقت انجام می شود.
وی افزود: “مرجع ثبت نام اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است. در اولین گام ، تمام اسناد انتقال خودرو به صورت الکترونیکی پردازش می شود و همه اسناد نظارتی افراد در یک سیستم ثبت فوری و پایگاه های داده جامع ذخیره می شود. یا حتی به موارد آخرین نسخه از این سند

اخذ شده اطلاعات اعتبار سند دستگاه روی سایت سازمان لطفا توجه داشته باشید و سیستم “توجه داشته باشید من “
قائم مقام سازمان ثبت اسناد کشور افزود: “هم در سیستم تأیید سند (هم در وب سایت سازمان ثبت اسناد و هم در سیستم” ثبت نام من “در تلفن های همراه) افراد می توانند اطلاعات خودروهای خود را مشاهده کنند. و وکالتنامه. “
اقبال با بیان اینکه هشت هزار و 400 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور و حتی مناطق محروم وجود دارد ، اظهار کرد: ثبت احوال آماده خدمت رسانی به مردم هستند تا مردم در کمتر از 15 دقیقه از آرامش ، امنیت و سلامت قانونی لازم برخوردار شوند. سند انتقال خودروی خود را بردارید و در هر مرحله از اصل بودن آن مطمئن شوید.

اخذ شده صدور گواهینامه تائیدیه نقل قول شد و انتقال دستگاه از جانب زور انضباط زمان بر خودشه
وی افزود: در واقع زمان و زمان زیادی طول کشید تا سند تأیید انتقال وسیله نقلیه از پلیس گرفته شود ، بنابراین سند نهایی انتقال با برداشتن آن در اسرع وقت حذف شد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه اخذ گواهی از ناجا زمان بر بود ، اما دفاتر اسناد رسمی وظیفه بررسی صحت این گواهی وقت گیر و وقت گیر را بر عهده داشتند ، بنابراین دستورالعمل جدیدی برای صدور آن توسط معاونت اسناد سازمان صادر شد. . “این گواهینامه برای تسهیل و تسهیل روند تهیه سند رسمی خودرو صادر شده است.

به گفته اقبال ، سازمان ثبت املاک و املاک دولتی تعدادی اقدامات دیگر را برای تسهیل و تسریع در تهیه سند رسمی خودرو انجام داده است ، از جمله هزینه ها و ریال که به زودی اعلام می شود.

معاون اسناد ثبت احوال کشور درباره مزایای تهیه سند رسمی در دفتر اسناد رسمی گفت: امنیت قانونی و سلامت قانونی ، جلوگیری از خسارت ناشی از عدم تهیه سند رسمی خودرو و در عین حال کاهش بخشی از دعاوی حقوقی. مهمترین ویژگی های این اثر “.

انتهای پیام