عمومی

تنش آبی در شهرستان جم نزدیک است/ لزوم حل مشکلات تا قبل از تابستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: استان بوشهر با کمبود منابع آبی مواجه است و حدود 90 درصد مصرف آب در این استان در فارس، کهگیلویه و. بویر احمد داده می شود.

این وابستگی باعث شده است که جمعیت استان بوشهر در فصل گرما با مشکلات عدیده آبی مواجه شوند و در برخی مناطق این مشکلات بیشتر هم می شود.

پس از توسعه صنایع جنوب استان بوشهر از جمله شهرستان جم و برداشت بی رویه منابع موجود، تامین آب در این مناطق با مشکلات جدی تری مواجه شده و مردم با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند.

شهرستان جم صنعت گاز بزرگی را در خود جای داده و بخش قابل توجهی از گاز کشور از این شهر تامین می‌شود، اما تنها رنج این صنایع شهر جم بود و مردم از مزایای آن محروم شدند.

در حالی که صنایع در سرتاسر دنیا راه را برای توسعه و پیشرفت یک منطقه هموار می کنند، صنایع بوشهر مخرب ترین آثار را دارند و با وجود سود کلان، چیزی به صاحبخانه داده نمی شود.

یکی از مهم ترین کاستی های صنعتی در شهرستان جم تخریب محیط زیست و تخریب منابع آب زیرزمینی و فشار بیش از حد بر منابع آبی است که باعث شده مردم برای تامین آب خود متحمل رنج های زیادی شوند.

با وجود برنامه ریزی برای احداث آب شیرین کن و احداث خط آب از آب شیرین کن سیرافا شهر جم نزدیک دریا هنوز آب نگرفته است.

وعده های متعددی از سوی مسئولان استان بوشهر و همچنین وزارت نفت و صنعت در جنوب استان بوشهر برای تکمیل این پروژه مهم داده شده است که تاکنون هیچ کدام محقق نشده است.

مهمترین چیز در مربا آب است

فرماندار جم در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: یکی از مسائل و معضلات جدی شهرستان جم تامین آب شرب است و مردم در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند.

سید محمد احمدپور رفع مشکلات آب جم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آب مهمترین موضوع شهرستان جم است و با توجه به خشکسالی سال های اخیر مشکلاتی در تامین آب جم وجود دارد.

وی افزود: آسیب به شبکه و خطوط آبرسانی، هزینه های سنگین نگهداری و تعمیرات از جمله مشکلات حوضه آب جم است.

تنش آب در شهرستان جم اجتناب ناپذیر است/ مشکلات باید تا تابستان حل شود

–ب جم – سراف 5000 میلیارد ریال نیاز داریم

رئیس شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تامین آب شهر جم به دلیل اینکه صرفا بر اساس منابع آب زیرزمینی است، نیازمند توجه ویژه است. .

ابوالحسن عالی گفت: یکی از پروژه های بزرگ این شرکت است آبفا طرح تامین آب سیرافا – جمدیر که برای تکمیل آن نیاز به وام حدود پنج هزار ریالی است و امیدواریم با ارائه وام های لازم این پروژه در موعد مقرر راه اندازی شود.

ارتقای پایداری تامین آب زیرزمینی

رئیس شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مشکل اصلی این پروژه را تکمیل خط انتقال برق عنوان کرد.

وی افزود: پس از آخرین خشکسالی و برای جلوگیری از تنش آبی در شهرستان، تمهیدات لازم برای گذراندن تابستان در مجموعه با حداقل مشکلات انجام شده است. فبفا اعتقاد بر این بود که افراد بیشتری باید در مدیریت مصرف مشارکت داشته باشند.

کارگران نفت باید مسئولانه عمل کنند

علی با اشاره به مهاجرپذیری شهرستان جم گفت: برای بهبود پایداری تامین آب از منابع زیرزمینی یک حلقه و یک طبقه حفر کنید. نشکن بر اساس برآوردهای اولیه، تامین 15 حلقه چاه و 20 حلقه چاه به ارزش حدود 200 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد. البته تحقق آن منوط به تامین اعتبار لازم خواهد بود

وی با بیان اینکه شرکت های نفتی فعال در این شهرستان باید در چارچوب تعهدات اجتماعی خود به تامین آب کمک کنند، گفت: باید از تمام راهکارهای ممکن برای رفع مشکلات آبرسانی شهرستان جم استفاده شود.