بین الملل

تلاش دکتر طهرانچی برای ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی کم‌نظیر است

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری آنا از ایلام، سارا فلاحی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اسلام، گفت: در شرایط کنونی سقوط اقتصاد جهانی، دکتر طهرانچی در حال حل مشکلات مردم است. ارتقای سطح علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه بی نظیر و قابل تقدیر است.

وی افزود: وزارت علوم در گذشته نگاه تحقیر آمیزی به دانشگاه آزاد اسلامی داشته است و خوشحال بوده است که در این زمینه تاکید و جایگاه رفیع دانشگاه را مطرح کند. گاهاً مشاهده شده است که در سال های اخیر به برخی از دانشگاه های غیرانتفاعی بدون یک هیئت علمی در مقطع کارشناسی ارشد اعطا می شود، در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار خود را به عنوان یک نهاد علمی با هزاران هیئت علمی از دست داده است و این نگاه نیاز به تغییر دارد. . مجلس و دولت به عنوان یک نهاد بعد از انقلاب باید توجه ویژه ای به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند. شرط دانشگاه آزاد قانونی است و برخی از دانشگاه ها اصلا هیئت علمی ندارند. اما به آنها موضوعات محبوب داده می شود. بنابراین دیدگاه های این دانشگاه باید تغییر کند و کارکنان و اساتید آن قانونا خواستار تغییر این دیدگاه باشند.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنفر از دانشگاه آزاد قابل قبول نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی انواع خدمات ملی را به جامعه علمی ارائه می کند و این دانشگاه یکی است. یکی از ارکان توسعه علمی کشور در جهان دانشگاه ها منتظر خدمات ملی هستند. اما وقتی صحبت از خدمات رسانی به یک دانشگاه می شود، به عنوان یک موسسه منطقه ای با آن برخورد می شود. باید از ظرفیت عظیم علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه طرح های مختلف به مجلس و تهیه طرح هایی برای نمایندگان استفاده کرد.

فلاحی با توجه به توان علمی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در تهیه برنامه های مجلس و بررسی لوایح توسط دولت در مجلس درخواست کمک و مشاوره از نخبگان این دانشگاه کرد و برای پذیرش نظر علمی اعلام آمادگی کرد. و حمایت فکری این جامعه نخبه بزرگ.

امسال افزایش حقوق اساتید قابل توجه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی همچنین گفت: برگزاری رویداد ملی که گام دوم دانشگاه است نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه است و برگزاری این رویداد قطعا شکوفایی استعدادهای ناب را در پی خواهد داشت. . جوانان ایرانی.”

بهروز ناصری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد شعب دانشگاهی در مناطق محروم و دورافتاده سهم بسزایی در توسعه عدالت آموزشی داشته است و امروز با مشارکت دکتر طهرانی این دانشگاه به دانشگاهی در سطح دانشگاه تبدیل شده است. انقلاب اسلامی». .

وی افزود: افزایش حقوق دانشجویان و اساتید نسبت به افزایش حقوق سایر موسسات و ادارات بی نظیر است و تاکنون هیچ توجهی به وضعیت معیشتی کارکنان و اساتید نشده است. “

به گزارش آنا، سارا فلاحی نماینده اسلام به صورت تمام وقت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را بر عهده داشت و پس از پایان جلسه از واحدهای مختلف این واحد دانشگاهی بازدید و با کارکنان این واحد دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/4121/