فرهنگ و هنر

تعیین تکلیف نرخ بلیت هواپیما تا هفته آینده

معاون حمل و نقل هوایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین قیمت بلیط هواپیما تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: این نمونه ای از چانه زنی و تخلف است و اگر این رویه ادامه یابد با آنها برخورد جدی خواهیم کرد.

ابوالقاسم جلالی در مصاحبه با ایران تودی ، در مورد آخرین وضعیت بلیط هواپیما صحبت کرد و چرا برخی از شرکت های هواپیمایی علی رغم مشخص نشدن نرخ بلیط هواپیما ، کرایه ها را افزایش دادند؟ وی گفت: با توجه به لغو کرایه های غیرمعمول اعلام شده توسط وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی ، شرکت های هواپیمایی نباید تا اول نوامبر کرایه های داخلی را تغییر دهند تا شرکت های هواپیمایی مدارک خود را ارائه دهند و در مورد قیمت بلیط هواپیما به نتیجه برسند. ما چندین رویداد برگزار کردیم

وی گفت: طی چند هفته گذشته شاهد آن بودیم که شرکت های هواپیمایی قیمت بلیط خود را به صورت هماهنگ افزایش می دهند که این نتیجه لغو برخی کلاس های قیمتی است ، زیرا قیمت کف و سقف بلیط هواپیما در حال حاضر در حدود 10 کلاس قیمت است. البته این کلاسهای قیمت بر اساس قوانین بازاریابی است و شرکتهای هواپیمایی خارجی مانند هواپیمایی قطر اینگونه پروازها را به فروش می رسانند.

جلالی ادامه داد: به عنوان مثال حدود 20 صندلی در یک هواپیما در یک کلاس قیمت با حداقل قیمت ارزیابی و عرضه می شود و صندلی های باقیمانده بر اساس اصول بازاریابی در 9 کلاس قیمت دیگر ارزیابی و ارائه می شود. با این حال ، شرکت های هواپیمایی در چند روز گذشته با حذف چندین کرایه پایین ، پروازهای داخلی را افزایش داده و در واقع تخلفاتی انجام داده اند. بنابراین ، ما به شرکت های هواپیمایی هشدار دادیم و گفتیم که در صورت ادامه این کار با آنها برخورد خواهیم کرد ، زیرا این نمونه ای از توافق و نقض است. البته برخی پس از ارسال نامه رسمی به شرکت هواپیمایی ، کلاسهای قیمت را برگرداندند و انتظار داریم دیگران نیز همین کار را انجام دهند.

تعیین قیمت بلیط هواپیما تا هفته آینده

معاون وزیر هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به این س ofال که چه زمانی قیمت بلیط هواپیما مشخص می شود؟ وی گفت: در حال حاضر برخی از شرکت ها در حال بررسی اسناد و صورت های مالی شرکت های هواپیمایی هستند که هنوز صورت های مالی را ارائه نکرده اند و در صورت ارائه ، سعی می کنیم در اسرع وقت قیمت بلیط هواپیما را روشن کنیم.

وی افزود: صورتهای مالی شرکت های هواپیمایی باید بر اساس ناوگان فعال هر شرکت هواپیمایی حسابرسی و محاسبه شود ، به عنوان مثال ، یک شرکت هواپیمایی که از ناوگان بوئینگ MD استفاده می کند قیمت پایین تری دارد اما از یک شرکت هواپیمایی یا ناوگان ایرباس که دارای ناوگان ATR است استفاده می کند. هزینه های بالاتری برای پروازها دارند ؛ بنابراین ما تصمیم می گیریم که بر اساس ناوگان فعال و صورتهای مالی شرکت هواپیمایی چه اتفاقی بیفتد.

در پاسخ به س questionال دیگری مبنی بر اینکه قیمت بلیط هواپیمای جلای دقیقاً چه زمانی مشخص می شود ، آیا می خواهید قیمت را افزایش دهید یا هزینه شرکت هواپیمایی را پرداخت کنید؟ وی اظهار داشت: تمام تلاش ما تعیین قیمت بلیط هواپیما تا پایان هفته آینده است و در شرایط اقتصادی فعلی سعی در افزایش التهاب بازار و افزایش قیمت بلیط هواپیما ندارم اما همچنین باید شرایط هواپیمایی و درصد کمی بلیط را بدانیم. برای جلوگیری از فشار به مردم باید هواپیما اضافه ، خلبانی و نظارت شود.

معاون حمل و نقل هوایی و امور بین الملل گفت: برخی از هزینه ها مانند مالیات های دریافتی توسط شرکت های هواپیمایی به کمیسیون امور مدنی مجلس ارائه شده است و ما در تلاش هستیم شرکت های هواپیمایی را از این مالیات معاف کنیم تا بتوانیم درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام