عمومی

تعمیرکار – ایران تودی

جبر اولین زندان انسانی است ، اگرچه میله های آن قابل مشاهده نیست. بی عدالتی اجتماعی ، ظلم و نادانی نیز زندان های ساخته دست بشر است. فوق العاده ترین اختراع ما آزادی انسان است.

تعمیرکار بهترین رمان از بین هفت رمان نویسنده و نابغه آمریکایی برنارد مالامود (1914-1986) است که برای این کتاب برنده جایزه پولیتزر شد. فلانری اوکانر در نامه ای به یکی از دوستان خود می نویسد: “من نویسنده ای بهتر از هر رمان نویس ، از جمله خودم پیدا کرده ام.” پس از مرگ او ، هر سال جایزه ای به نام او برای بهترین داستان کوتاه تعیین می شد. چیزی شبیه به جایزه O_Honry که قبلاً دریافت کرده بود.

نزاع های خشونت آمیز مذهبی و نفرت از جامعه مسیحی ارتدوکس سه میلیون یهودی در دوره تزاری ، موضوع داستان نویسنده ای است که در سال 1911 از روسیه به ایالات متحده رفت تا والدین یهودی خود را بکشد.

ملامود تحولات داخلی قهرمان فقیر و مظلوم را در پس زمینه وقایع اجتماعی آن زمان در جامعه دهقانی روسیه و در آستانه انقلاب اکتبر 1917 روایت می کند. داستان درباره یهودی جوانی است که در جریان حادثه ای در کیف در آخرین سالهای حکومت رومانوف توسط همسرش رها شده و به اتهام قتل مذهبی (کشتن یک کودک مسیحی برای نوشیدن خونش) دستگیر شد. شرایط زندان انفرادی داستان اصلی ، رویدادها و شرایط این ستاره جوان 2.5 سال زندان دردناک است. داستان بین واقعیت و توهم پیش می رود. رویاها ، رویاها و تخیلات ، به ویژه از وسط کتاب ، فضایی غیرواقعی ایجاد کرد.

نویسنده درباره این کتاب می گوید: “زندان در طول تاریخ استعاره ای از بدبختی انسان بوده است.” جبر اولین زندان انسانی است ، اگرچه میله های آن قابل مشاهده نیست. بی عدالتی اجتماعی ، بی رحمی و نادانی نیز زندان های ساخته دست بشر است. “خارق العاده ترین اختراع ما آزادی انسان است.”

اگرچه او تحصیلات عالی ندارد ، اما یاکوف پس از خواندن یک یا دو کتاب از اسپینوزا آشکارا اعتقاد ندارد. (اسپینوزا ، شاید در استعاره زندگی بسیار فقیرانه خود ، فیلسوف خردگرای قرن هفدهم است که لقب شاهزاده فلسفه را به خود اختصاص داده است.

جدال کلامی بین یعقوب و پدرشوهرش ، هرچند آنقدرها هم عمیق و علمی به نظر نمی رسد ، اما نشان دهنده دشواری دو دیدگاه است: باورهای دینی و کفر. همانطور که یعقوب گفت ، “نام خدا را انتخاب نکنید. این چیزی نیست که من از خدا می خواهم.” هنگامی که او بیش از هر زمان دیگری به او نیاز دارد ، از شما رویگردان می شود. او بنده ای را که در قلبش را به روی او باز می کند ، رها نمی کند. به او. “

توضیح ساده ، تفاسیر جدید ، شخصیت پردازی دقیق ، فضایی غم انگیز (مشابه اکثر آثار نویسنده) از ویژگی های رمان است که با آمیزه ای از آموزه های کلامی ، فلسفی و جامعه شناسی خوانده می شود.