فرهنگ و هنر

تسریع در راه‌اندازی شهر رسانه‌ای در مشهد

ایران تودی/ خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید اقدامات لازم برای ایجاد «هاب رسانه» یا «شهر رسانه» در مشهد انجام شود.

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با شهردار مشهد گفت: جای بسی خوشحالی است که شهرداری از منظر فرهنگی مدیریت شهر مشهد را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بعد از تهران توانمندی های مشهد با هیچ شهر دیگری قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: پیشرفت مشهد در عرصه فرهنگ بسیار مهم است و در محضر حضرتعالی دستاوردهای بیشتری خواهید داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشنهاد شهردار مشهد برای تسریع در راه اندازی مرکز رسانه ای در این شهر گفت: نظر ما در وزارتخانه این است که مشهد به یک مرکز رسانه ای شمال شرق تبدیل شده است. کشور. و کشورهای اطراف و این امر نباید بیش از این به تأخیر بیفتد.» بنابراین، کار برای تسریع در کار نباید تنها به تهران وابسته باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارد تا موضوع هاب رسانه را تکمیل کند. با تمرکز بر شهرداری مشهد.

وی با بیان اینکه وجود حرم مطهر علی موسی الرضا(ع) در مشهد پتانسیل بالایی برای بسیاری از فعالیت های فرهنگی در این شهر دارد، اظهار داشت: در این زمینه فعالیت های فرهنگی زیادی وجود دارد.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به پیشنهاد شهردار مشهد برای برگزاری نشست رایزنان فرهنگی ایران گفت: در این راستا آمادگی داریم این نشست را در 25 اردیبهشت ماه مصادف با روز بزرگداشت فردوسی در مشهد برگزار کنیم. همچنین در نظر داریم اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو را در ایران برگزار کنیم که 12 کشور عضو در آن حضور خواهند داشت.

سید عبدالله ایرجائی شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی از کشورهای مختلف به مشهد مشرف می شوند که این رقم بسته به روابط ما با سایر کشورها متفاوت است. از این رو از نظر فرهنگی و اقتصادی افزایش مشارکت 10 میلیون زائر میان مدت خارجی را در نظر داریم و در نظر داریم از فرصت های بخش خصوصی برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

وی گفت: مبنای توسعه روابط ما با سایر کشورها در چارچوب دیپلماسی شهری، فرهنگ و اقتصاد است.

ارجایی با بیان اینکه در مجموع سیاست ما در این برهه توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهایی که زائران در مشهد هستند، خاطرنشان کرد: اما همانطور که قبلا اشاره شد در این زمینه باید فرهنگ سازی و اقتصاد وجود داشته باشد. باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: در شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد نیز بر ملیت مشهد تاکید شد. در این راستا یکی از رویکردهای ما تقویت برگزاری رویدادهای ملی در مشهد است و برای این امر در حال تشکیل دبیرخانه دائمی هستیم.

شهردار مشهد افزود: مشهد دارای فرصت های زیادی از جمله حوزه های علمیه، دانشگاه ها و اساتید معتبر و همچنین تعداد زیادی طلبه است که با شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست.

ارجایی با اشاره به شهرداری در مشهد، به راه اندازی مرکز رسانه یا شهر رسانه ای اشاره کرد و افزود: در دیداری که چند ماه پیش با جناب عالی داشتید با ایجاد مرکز رسانه ای در شرق کشور موافقت کردید. کشور در مشهد این اقدامات را تسریع کنید. ما هم می توانیم در پیشرفت انیمیشن و گرافیک، موسیقی و تئاتر که مشهد به نوعی مرکز آن است، کمک خوبی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط شهرداری مشهد در حوزه هنر شهری گفت: حدود 4000 آهنگ خیابانی از 25 اسفند تا 13 فروردین امسال به مناسبت بهار اجرا شد. در شهر و 21 اجرا بیش از 1000 بار نمایش داده شد. همچنین بیش از 5000 متر مربع نقاشی دیواری، 18 آلاچیق و 14 المان تعاملی، 1200 المان گل در 805 نقطه شهر قرار گرفت.

شهردار مشهد افزود: مجموعه این رویدادها که شهر را به گالری بزرگی برای هنرمندان تبدیل کرده است، کمک شایانی به هنر شهر است و ما آمادگی داریم با حمایت شما این رویدادها را گسترش دهیم. کمک. “

انتهای پیام/