علمی و پزشکی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

ایران تودی/ خراسان رضوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی در نظام سلامت» توسط وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای شهر بردسکن افزود: با اجرای این برنامه تلاش می شود خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار گسترش یابد. .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شد در این راستا همکاری و مشارکت داشته باشند تا برخی مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در عرصه های غیرممکن و غیرممکن را نشانه اهتمام دولت برای رفع مشکلات نقاط مختلف کشور عنوان کرد و تلاش می کنند مردم را از انقلاب اسلامی منصرف کنند. .

وی گفت: جنگ اقتصادی می تواند بسیار دشوارتر از جنگ باشد و جلوگیری از تامین غذا و دارو فشار مضاعفی بر مردم وارد می کند.

عین الهی گفت: این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی دولت به هدف اصلی خود که ارتقای سطح رفاه مردم است صورت گرفت. از بدو تأسیس دولت سعی کرده ایم به دور از وعده دادن به مردم به اهداف خود برسیم و تاکنون در این راستا گام برداشته ایم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم 50 هزار مورد ایسکمیک، 18 هزار نفر بستری، 8 هزار بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند و روزانه بیش از 700 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است، یکی از کشورهاست.

وی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای جوان یکی از فرصت های مهم برای شهرستان بردسکن است، گفت: باید از فرصت های موجود به صورت هدفمند استفاده کرد و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده کرد.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه با بیش از 70 درصد پیشرفت در کشور در حال اجراست که با وجود اینکه امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما می توان از منابع خصوصی برای اجرای آن متناسب با نیاز شهرستان استفاده کرد. پروژه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه بردسکن از نظر تعداد متخصص در سال جاری اولین شهرستان بود گفت: امسال تعداد بیشتری متخصص به شهرستان های دورتر اعزام شده اند. مشهد مقدس با گسترش دسترسی و خدمات از جابجایی بیماران به شهرهای دیگر جلوگیری شود.

شاپور بدیعی با اشاره به تخصیص دستگاه سی تی و دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: این مرکز درمانی دارای چهار تخت مورد تایید در بخش مراقبت های ویژه است و پس از اعتبار سنجی دو تخت ویژه دیگر نیز به آنها اختصاص می یابد.

بردسکن از شرایط و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان محروم است

فرماندار بردسکن خاطرنشان کرد: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان در جلسه شورای اداری، تمامی نیازمندی های شهرستان به دسته بندی و به صورت مکتوب ارائه شد. متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان 40 سال قدمت دارد و امکانات و تجهیزات لازم در زمینه بهداشت و درمان را ندارد.

علی دهگان زاده افزود: برای بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن مجوز گرفته شده و ساخت این بیمارستان ضروری است بنابراین می طلبد این پروژه جزو پروژه های دارای کد ملی باشد.

وی وضعیت فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی بیمارستان و کمبود نیروی متخصص را از مهمترین مشکلات حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: .

فرماندار بردسکن گفت: پروژه باند دوم جاده بردسکن در خلیل آباد و از بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که حدود 20 سال از اجرای آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و همه جفاها راکد مانده است. ، هنوز به نتیجه نرسیده است.

دهگان زاده عرض جاده بردسکن به سبزوار یکی از محورهای ترانزیتی شهرستان بردسکن و عرض جاده بردسکن به انابد و دارونه را نامناسب ایمنی و شانه برداری و تعریض و آسفالت این محورها دانست. نیاز به تخصیص بودجه دارد.

وی با بیان اینکه در بردسکن حدود 50 هزار بیمه شده وجود دارد، گفت: با وجود اینکه احداث درمانگاه تامین اجتماعی مصوب شده اما کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از نیازهای اصلی است. منطقه

وی بستن چاه های موتور کشاورزی، ساخت سانحه هوایی، احداث شهرک صنعتی در قطعه انابد و احداث انبار نجات در روستای درونه را برای حادثه معروف درونه و مطالبه تسهیلات بلاعوض و بلاعوض در مسکن و کشاورزی را تعیین کرد.

انتهای پیام/