استان ها

تحقق جهش تولید با افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات علمی

محمدرضاخان محمدی ، خبرنگار خبرگزاری آناست که در بین دانشمندان و اساتید مسجد پیامبر اعظم (ص) برای بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی پاکستان حضور داشت ، گفت: ما در استان قزوین هستیم تا بتوانیم آمار اشتغال فارغ التحصیلان را بهبود بخشیم و ایجاد مهارت های کارآفرینی

خانم محمدی گفت: بودجه دانشگاه فقط نمی تواند ناشی از آموزش دانشجویان باشد عرضه هدف ما کاهش وابستگی شهریه و درآمد حاصل از بخش غیر شهریه است ، ما باید درآمد موقت کسب کنیم ، حتی اگر موقت باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما پیشنهادات و پروژه های درآمدزا را می پذیریم و خرد جمعی برای همه موارد لازم است ، خاطرنشان کرد: ما قصد نداریم با فروش املاک هزینه های خود را بپردازیم و فروش املاک و مستغلات فقط در صورتی مجاز است که خوب باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با اشاره به نقش جهشی دانشگاه ها ، گفت: دانشگاه ها می توانند با افزایش شرکت های دانش بنیان و محصولات آنها ، جهش تولید را افزایش دهند و این با یک راه حل علمی مبتنی بر مشکلات کشور همراه است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مناطق فرهنگی و مذهبی یکی از مهمترین دغدغه های این دانشگاه است و تصریح کرد: باید نتایج دانشگاه ها تعهد شود و فارغ التحصیلان اخلاقی باید در جامعه دخیل باشند.

خانم محمدی اضافه کرد: “در حوزه فرهنگ نباید مردم از ارزیابی های واضح راضی باشند و در این زمینه حق نباید فقط با درج یک برچسب روبان و برگزاری یک مراسم مشهود بیان شود و از این نظر باید در این زمینه هزینه شود.”


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: شعبه تاكستان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در استان و یكی از شناخته شده ترین واحدهای كشور است كه مانند بسیاری از واحدهای دانشگاه با مشكلات مواجه شده است زیرا تعداد دانشجویان در سالهای اخیر كاهش یافته است. سیاست های جدید اعمال شده در سطح رهبران برتر دانشگاه آزاد اسلامی و در سطح واحد با تلاش و اقدامات مؤثر رئیس جمهور فعلی دانشگاه تا حد زیادی توانستند بر این مشکلات غلبه کنند.

خانم محمدی اظهار داشت: هدف از مراجعه به دانشگاههای آزاد استان ، لیست مشکلات واحدها بوده است و گفت: “ما تمام تلاش خود را برای رفع نیاز واحد خواهیم کرد.”

در آغاز این مراسم ، رضا شعبان نژاد رئیس شعبه دانشگاه تاکستان گزارشی از عملکرد شعبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و برنامه های آینده برای آن شعبه ارائه داد.

افتتاح موزه شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی تایوان برای بازدید از باغ گل شهدای گمنام و ادای احترام به این شهید بزرگوار ، دیدار با آیت الله اسلامی نماینده محلی تاکستان مجلس خبرگان و رجب رحمانی ، بدنه کنسول اسلام. آزاد اسلامی در استان قزوین شهری در تاکستان بود.

انتهای پیام / 4062 /