فرهنگ و هنر

تجلیل از اهالی ویرایش – ایران تودی

هیئت تحریریه و اتحادیه املا دومین نکوداشت سراسری سردبیران را با تایید 100 نفر در 20 گروه برگزار کردند.

به گزارش سرویس مطبوعاتی بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سینا آقاجانی که در ابتدای این مراسم در خانه کتاب و ادبیات ایران این مراسم را اجرا کرد، با بیان اینکه مرحوم پدرش عباس حاجی آقاجانی گفت: این مراسم در سال 1380 برگزار شد. خوب شناخته نشده بود نوشته های او با نام اساطیر یونان در دانشگاه ها تدریس می شود.

در بخشی دیگر از این مراسم سید علی اکبر میرجعفری به عنوان ویراستار کتب درسی گفت: ویراستار همیشه در خدمت نویسنده است. وجود او را وجود نویسنده تعیین می کند، پس سعی کنید نویسنده باشید.

جمال یزدانی سردبیر خبر نیز در بخشی دیگر از این مراسم گفت: تدوین خبر با خطر همراه است چرا که اخبار مهم و ویرایش آنها به دلیل کمبود وقت از حساسیت خاصی برخوردار است و کوچکترین سهل انگاری را بر نمی تابد.

در این مراسم مرتضی کیا به نمایندگی از مرحوم محمدرضا حکیمی لوح سپاسی دریافت کرد و در سخنانی گفت: مرحوم حکیمی با وسواس خاصی تمامی کتاب های خود را ویرایش می کرد. هفت مرتبه الحیات و 20 بار مرزبان توحید را تصحیح کرده اند.

بعد از مراسم گروهی از ویراستاران فرهاد طاهری، محمدمهدی مرزی، حسین جاوید، مهدی قنواتی، عبدالرحیم موقهی و سیدجلیل شری لنگرودی و گروه مترجمان تصنیف مژده دقیقی، امیرحسین ایمان زاده، محمد نجابتی، فاطمه مدیحی بیدگلی، سایه میثمی، سیدمحمدحسین میرفحرایی، علیرضا تقدره و محمد معماریان جوایزی را به دست آوردند.

از جانب گروه برنامه نویسی زبان فارسی، زهره سربازی، داود آجرلو، مهدی شهرضایی، امیرحسین خرمشاهی و هدیه میری و گروه ویراستاران سخت کوش حسین پورشریف، مرضیه مرادی، مرتضی بهرامی خشنودی، سید محمد دلال موسوی، محمدرضا یعقوبی، ندا بن علی، مهدی نوری، اکرم دژوست گنک، مرضیه نصیری، حسین یاغچی، محمدرضا یعقوبی، معی میرعظمی، سمیعمی، نبی فر، علیرضا اشتری، سجاد سرگلی و کیوان دهقانپور جوایزی را به دست آوردند.

همچنین از گروه ویرایشگر داستان سیدمحمد حسینی، از گروه ویراستاران شعر علی عباس نژاد، نسرین تهرانی و علی محمد مودب و گروه اصلی یا ویراستاران به محمدرضا حکیمی، محمدرضا باطنی، حسین جلال پور و عباس حاجی قایی جوایزی اهدا شد.

از جانب گروه سردبیران خبر جمال یزدانی، محمدجواد کربلایی و محمدرضا حیاتی و سردبیر به محمد محسن عباسی ولدی و محمد حنیف جوایزی اهدا شد.

بعد از مراسم گروه استایلیست میرشمس الدین ادیب سلطانی، نادر خبازی دولت آبادی، سیامک کاظمی و محمد باقر انصاری. از جانب گروه استاد پیشکسوت احمد سمیعی گیلانی، محمدعلی اسلامی ندوشن، بهاءالدین خرمشاهی، کامران فانی و علی کافی جوایزی را به دست آوردند.

در بخشی دیگر از این مراسم از سید محمد حیدری اصفهانی به عنوان نویسنده رساله تقدیر شد. گروه فعالان فجازی سید نرگیز نظام الدین و زینب قاسمیان و گروه مدرسین مکاتبات اداری وحید خلیلی به اردلان اهدا شد.

از جانب گروه تحریریه سمنان نقطه نگار پیشرفته و ویرایشگرهای واژه پرداز قرمز و گروه رویداد فارسی دوستانه، جشنواره وب و موبایل، جشنواره فیلم فجر و جایزه معماری میرمیران.

از جانب گروه خلاق دانشور، محمدجعفر یاحقی، محمدمهدی ناصح و حمیدرضا نویدی آنلاین و گروه جعبه ابزار را ویرایش کنید، رضا بختیاری فرد، حسین زاهدی، مسلم ابراهیمی، سعید مهرپویا، صابر راستی کردار، شرکت نرم افزاری مریم، سایت ورد یاب و ایوب کوکبی جوایزی را به دست آوردند.

از جانب بهترین تیم ویراستاران، محمدجواد مهدوی، محمد طاهر چهارجوی، سرباز ارشاد سرابی، حسین عطایی راد، جواد طهوریان و رضا خاکیانی و گروه ویرایش فارسی را یاد گرفتم آنا به بیمارستان اعطا شد.

از گروه سردبیران کهنه کار، از ابراهیم رضایی اول و علی سالیانی دوست ویرایشگر گروه ناشر او برنده جوایز لوگوس، معارف، نشر بین المللی، هرمس، پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، شهر ادبی، انقلاب اسلامی و نشر دانشگاهی شده است.

همچنین از تیمی از ویراستاران سخت کوش از افغانستان زهرا هاشمی، علی جعفری و پروین ولی زاده و گروه برنامه نویسی زبان فارسی از مریم نامور آزاد و سیداکبر میرجعفری و گروه ویرایش کتاب های درسی از سیداکبر میرجعفری تعریف کردند.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه آغاز شد و تا اول آذرماه در سراسر کشور با شعار «با کتاب خوب جای خالی را پر کنید» برگزار می شود.

انتهای پیام/