فرهنگ و هنر

تاریخ افتتاح “موزه مصر بزرگ” نیز به تعویق افتاده است



تاریخ افتتاح موزه یك میلیارد دلاری در مصر بزرگ به دلیل شیوع ویروس كرونا به تعویق افتاد.

به دنبال اعلام “عبدالفتاح السیسی” – رئیس جمهور مصر – کلیه پروژه های بزرگ ملی در سال 2021 به دلیل بحران “کورونا” ، برنامه افتتاح “موزه بزرگ مصر” ارسال می شود. در قاهره فقط به آن پاسخ داده شد.

این اولین بار نیست که برنامه افتتاح موزه تأمین می شود. این موزه در ابتدا قرار بود در سال 2011 افتتاح شود اما چندین بار ارسال شده بود ، اما مقامات در اوایل سال جاری اعلام کردند که موزه در سال 2020 افتتاح می شود.

این موزه عظیم ، که برای اولین بار در سال 1992 ساخته شد ، دارای 100000 بنای تاریخی مصر است که قدمت آن به زمان های مختلف باز می گردد.

مجموعه آثار آتوت آنخ آمون که شامل 4500 اثر مرتبط با مقبره مصر است ، اصلی ترین اصلی مجموعه های موزه است که در نزدیکی اهرام جیزا واقع شده است.

این مجموعه فرهنگی با 480،000 متر مربع شامل مراکز خرید ، رستوران ها ، یک سالن کنفرانس و یک سالن سینما خواهد بود و پیش بینی می شود حدود 5 میلیون بازدید کننده را به خود جلب کند.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر پایه استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار محتوا می نماید، لذا مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و وب سایت ایران تودی هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.