عمومی

بیمارستان نیمه‌تمام کمالشهر ناامید از دولت؛ چشم‌انتظار خیرین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – مریم ابومهریزی: کمالشهر یکی از شهرهای اقماری استان البرز با 200 هزار نفر جمعیت و در غرب کرج واقع شده است.

از سال 95 تاکنون یک هکتار زمین برای ساخت بیمارستان از سوی مدیریت شهری کمالشهر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گرفته است و طی تفاهم نامه شهرداری کمالشهر 7 میلیارد تومان وام برای این پروژه اختصاص داده است. درصد پیشرفت فیزیکی بعد از تنها 5 سال وجود دارد.

این بیمارستان از سوی اهالی کمالشهر از مطالبات عمومی تلقی می شود، اما در مدت 5 سال متروکه شد و مسئولان می گویند مورد بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گرفته و دانشگاه هیچ هزینه ای برای ساخت و ساز پرداخت نکرده است. از بیمارستان

حالا در تعقیب مسئولان خیریه همکاری خود را برای ساخت بیمارستان اعلام کرد اما دانشگاه علوم پزشکی البرز جلوی خیری را گرفت و او را مجاب به ساخت بیمارستانی به نام سرمد در کرج عظیمیه کرد.

بیمارستان کمالشهر از دولت ناامید شد  چشم خیرخواهان

موضوع بر اساس بررسی میدانی خبرنگار آنلاین مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان مربوطه و جوامع محلی نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

اگر بیمارستان نداشته باشیم به خیابان می رویم

یکی از اهالی کمالشهر می گوید: کمالشهر اکنون 200 هزار نفر جمعیت دارد و 20 هزار نفر در شهرک های صنعتی این شهر مشغول به کار هستند اما هنوز بیمارستانی در این شهر ساخته نشده است.

وی گفت: در صورت احداث بیمارستان کمالشهر نه تنها این شهرستان بلکه چهارباغ و نظرآباد نیز می توانند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند و مصدومان تصادفات بزرگراهی را تحت پوشش قرار دهند.

البرز از نظر سرانه سلامت ضعیف است

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و استهارد در مجلس در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان کمالشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت:

وی گفت: بیمارستان کمالشهر در مدت 6 سال تنها 10 درصد پیشرفت داشته است و مسئولان مربوطه به ویژه دانشگاه علوم پزشکی نتوانسته اند آن را تکمیل کنند.

نماینده مردم کرج، فردیس و استهارد در مجلس گفت: به گفته مسئولان و مسئولانی که گفته اند این بیمارستان باید تکمیل شود، دانشگاه علوم پزشکی البرز از این کار جلوگیری کرده است. پروژه بیمارستان باید توسط همه مسئولین کشور راه اندازی و بهره برداری شود و ما قصد مقابله با مسئولان را نداریم.

وی گفت: از زمانی که دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به استان آمده اند، پیشنهاد کردم افزایش سرانه سلامت در استان به ویژه تکمیل بیمارستان کمالشهر در اولویت قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه عزم دانشگاه علوم پزشکی البرز بر انجام کار است گفت: بر این اساس سوء تفاهم و سوءتفاهم وجود دارد و ما به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز باید مهارت هایی مانند دکتر صیادی داشته باشیم.دانشگاه علوم پزشکی البرز ، وزارت و خیرین برای ساخت بیمارستان استفاده می کنند.

وی گفت: از زمان اختلاف بر سر ساخت بیمارستان، با فرماندار البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و همچنین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تماس گرفتیم که هدف ما ساخت و ساز است. این یک بیمارستان است و ما نباید به حاشیه رانده شویم.»

بیمارستان کمالشهر از دولت ناامید شد  چشم خیرخواهان

کرج فردیس نماینده مردم استرلند هفته گذشته با بیان اینکه پیشنهاد سهم ویژه ای از بودجه به البرز را در شورای سلامت مجلس شورای اسلامی داده ام، گفت: پس از آن بیمارستان کمالشهر اولویت دوم دانشگاه علوم پزشکی البرز شد. .

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان البرز گفت: بر این اساس قول هایی در زمینه های مختلف برای ارتقای سرانه سلامت و به ویژه تکمیل ساخت بیمارستان کمالشهر از ایشان خواهیم داشت.

عباسی گفت: اگر بیمارستان کمالشهر رها شود همان 10 درصد پیشرفت بنیادی که ساخته شده چند سال دیگر از بین می رود زیرا بودجه بیت المال محسوب می شود.

لبه ها را انکار می کنم

شهرام صیادی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در جلسه ای در استانداری البرز پروتکلی تنظیم شد مبنی بر اینکه این بیمارستان باید توسط پلاکارد احداث شود.

وی در خصوص روند ساخت بیمارستان کمالشهر نیز گفت: این موضوع را تکذیب می کنم و کسانی که باعث تشویش اذهان عمومی شوند تحت درمان قرار می گیرند.

دانشگاه علوم پزشکی البرز خیر را راه اندازی کرد

محسن افشار رئیس شورای اسلامی شهر کمالشهر گفت: در هفته های اخیر رئیس سازمان بسیج اصناف کشور پیش از روز جمعه سخنرانی کرد و از بیمارستان کمالشهر بازدید و از تاخیر در ساخت و ساز ابراز تاسف کرد. روند بیمارستان کمالشهر.

وی گفت: بر این اساس جلسه ای با حضور رئیس بسیج، نماینده دانشگاه علوم پزشکی البرز، شهردار، اعضای شورای شهر کمالشهر، فرمانده و مسئول بسیج کمالشهر برگزار شد. اتاق اصناف در اتاق اصناف البرز «بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی البرز ساخته می شود.

وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در دیدار با یکی از خیرین سازنده بیمارستان کمالشهر در دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت که بیمارستان کمالشهر موافقت نامه و مجوز اصلی ندارد و این موضوع منتفی شده است.»

رئیس شورای شهر کمالشهر گفت: در این جلسه بحث کردم که چطور ممکن است 6 سال زمین در دست یک بیمارستان و سندی به نام علوم پزشکی البرز باشد و ایشان سه پیمانکار را عوض کردند اما موافق نیستند. اصل؟ سرانجام پروتکل به بیمارستان زرین کمالشهر تغییر نام داد.

وی گفت: حتی قول درآمد ثابت و فضای بیشتر برای بیمارستان را دادم اما پس از این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت که در حال حاضر برای ساخت بیمارستان گود و سرمد به توافق رسیده ایم. قرار شد بیمارستان کمالشهر.»

افشار با بیان اینکه بر این اساس برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم کمالشهر نامه ای به فرماندار البرز ارسال و تصریح کرد: اول.

وی گفت: بر این اساس دانشگاه یک بار برای همیشه بیمارستان را واگذار می کند و قرار است این بیمارستان از 3 بهمن شروع به کار کند.

رئیس شورای شهر کمالشهر با بیان اینکه کمالشهر مظلوم واقع شده است، گفت: کمالشهر 25 سال شهرداری و 20 سال شورای شهرداری دارد اما در زیرساخت ها ماندیم، این بیمارستان باید 15 سال پیش ساخته می شد و نداریم. دارای 1400 بیمارستان».

علوم پزشکی البرز چنین وامی را برای ریال اختصاص نداده است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر کمالشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 200 هزار نفر در کمالشهر زندگی می کنند، گفت: بر این اساس این یکی از مهمترین دغدغه های کمالشهر است. . شهرستان البرز کمترین سرانه فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و به ویژه بهداشت و درمان را دارد که مردم این شهر بیمارستان هستند.

وی با بیان اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کمال شهر، ماهواره برای احداث بیمارستان 10 هزار متر مربعی در یکی از با ارزش ترین مناطق شهر اختصاص داده شد که هم اکنون هزینه آن گرانتر شده است، ادامه داد: این ماهواره در سال 1394 به بهره برداری رسید. بیش از 100 میلیارد تومان.

بیمارستان کمالشهر از دولت ناامید شد  چشم خیرخواهان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر کمالشهر گفت: به همین منظور تفاهم نامه ای بین علوم پزشکی البرز و مجتمع مدیریت شهری کمالشهر منعقد کرده ایم امداد پزشکی البرز.

وی با بیان اینکه حتی یک ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز برای ساخت این بیمارستان اختصاص نیافته است، گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان تنها 6 درصد بوده و پیمانکار از هزینه پروژه و زمین گلایه دارد. نبش میدان شهید بهشتی کمالشهر در حال حاضر بیش از 50 میلیارد تومان به پیمانکاران واگذار شده است.

افشار گفت: البته در آن زمان شهرداری اعلام کرد که 7 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه نشده و بنا به درخواست پیمانکار زمین ها از شهرداری خارج می شود. اما طبق قانون شهرداری ها جز در مزایده و مناقصه نمی توانند اموال خود را به شخصی واگذار کنند.

وی گفت: متاسفانه چند سالی است که حق مردم کمالشهر اجحاف شده و دانشگاه علوم پزشکی البرز هیچ اقدامی برای ساخت بیمارستان نکرده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کمال شهر گفت: خیری چندی پیش برای ساخت بیمارستان در کمال شهر اعلام آمادگی کرد اما دانشگاه علوم پزشکی البرز خیری را از ساخت بیمارستان در نقطه دیگری از کرج منع کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان 150 تا 200 میلیارد تومان برای شهر هزینه کرده است در حالی که می توانستیم این بودجه را صرف ساخت پارک ها، مراکز اجتماعی، مدارس، کتابخانه ها و سنگفرش بسیاری از خیابان ها کنیم که این یکی دیگر از دغدغه هاست. ساختن مردم کمالشهر محسوب می شود.

افشار گفت: شنیده ایم که شرکت نو باید بخشی از هزینه ها را به ساخت بیمارستان کمالشهر و بخشی دیگر را به ساخت بیمارستان عظیمیه اختصاص دهد اما هنوز این موضوع حل نشده است.

چشم ها منتظر شهرها هستند

لازم به ذکر است مسئولان منطقه البرز با جدیت در تلاش هستند تا روند ساخت و ساز تا افتتاح پروژه بیمارستان کمالشهر را تسریع بخشند. امید است به زودی خیران نیز در این امر مهم مشارکت داشته باشند تا شهروندان به زودی از مزایای بیمارستان برخوردار شوند.