فرهنگ و هنر

بیش از ۷۵۰ موقوفه با نیت تسهیل در امر ازدواج جوانان وجود دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بنیادها و امور خیریه کشور با اشاره به حمایت همه جانبه این نهاد از موضوع ازدواج جوانان گفت: بیش از 750 بنیاد با هدف تسهیل ازدواج جوانان مشکل دار وجود دارد. مانند دادن جهیزیه، دادن خانه به زوج های جوان و تامین مخارج ازدواج.

به گزارش ایران تودی، حجت الاسلام گلمرزا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بنیاد و امور خیریه درباره ضرورت تشکیل خانواده و ازدواج و حمایت های بنیاد و امور خیریه گفت: یکی از مسائلی که در کار ما وجود دارد، ایران و جامعه اسلامی است، از بعد اجتماعی و از نظر دینی بسیار مهم است، مسئله تشکیل خانواده و ازدواج است.

وی با اشاره به وجود آیات و روایات مختلف در مورد اهمیت تشکیل خانواده گفت: اسلام دینی اجتماعی است و مردم فطرتا اجتماعی هستند و رکن اول جامعه تشکیل خانواده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بنیاد و امور خیریه با بیان اینکه به طور طبیعی ازدواج اولین قدم در تشکیل خانواده است، افزود: ازدواج سنت و رسم پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است. و در اسلام مورد تاکید و در سایر جوامع بشری رایج است.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: دین مبین اسلام ازدواج را امری مقدس می داند و به جوانان توصیه می کند به دلیل نگرانی از فقر و مشکلات موجود ازدواج را در سنین پایین به تأخیر نیندازند چرا که خداوند متعال به حکم خود آنان را بی نیاز می کند. لطفا..

وی با اشاره به حمایت همه جانبه بنیاد و سازمان خیریه از موضوع ازدواج جوانان تاکید کرد: بنیادهایی داریم که از جوانانی که در آستانه ازدواج هستند و با مشکلات مالی مواجه هستند حمایت می کنیم و نیازهای اولیه را تامین می کنیم. اشیاء. فرهنگ ازدواج باید با این موقوفات و افزایش آن حمایت شود.

معاون فرهنگی و عمومی سازمان بنیادها و امور خیریه گفت: مرکز امور خیریه سازمان علاوه بر اجرای نیات بنیاد در خصوص ازدواج، به بحث حمایت از زوج های جوان و به ویژه جهیزیه ادامه می دهد. همچنین طرح ویژه ای به نام «سد بهشت» با مشارکت خیرین و استفاده از پایگاه های ایثار و وقف مربوط به ازدواج در حال اجراست.

حجت الاسلام عادل با اشاره به وجود بیش از 750 وقف با هدف تسهیل ازدواج جوانان در اموری مانند جهیزیه، تامین مسکن زوج های جوان و تامین هزینه های ازدواج، گفت: از این تعداد 184 مورد. وقف ها بهره وری بسیار خوبی دارد؛ هر ساله تعداد زیادی از زوج های جوان توسط این بنیادها حمایت می شوند. همچنین در بسیاری از اماکن متبرکه و در جوار امامزاده، تربت خانه و حرم مطهر اتاق عقد دایر شده است تا زوجینی که علاقه مند به قرائت نذر در محیطی معنوی هستند از این امر بهره مند شوند.

وی مشکل مسکن را یکی از موانع مهم در امر ازدواج برشمرد و یادآور شد: پیش از این وقف هایی وجود داشت که در حوزه مسکن به قصد استفاده زوج های جوان ایجاد می شد. در حال حاضر متناسب با نیاز جامعه بیشتر مناسب است افرادی که تمکن مالی دارند و قصد کمک مالی برای حمایت از زوج های جوان کشورمان دارند کمک های خود را به این سمت سوق دهند.

انتهای پیام