بین الملل

بیانیه شدید اللحن دادگاه فدرال عراق پس از رد درخواست انحلال پارلمان

در این بیانیه آمده است: نمایندگان مجلس پس از انتخاب، نماینده خود یا جناح‌های سیاسی خود نیستند، بلکه نماینده مردم هستند، بنابراین باید به نفع مردم تلاش کرد تا به آنچه که به دست آورده‌اند دست یابند. انتخاب شده برای

دادگاه فدرال افزود: علیرغم نقض کلیه برنامه های قانونی برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه وزیران، توقف روند تشکیل دولت و همچنین عدم انجام وظایف قانونی مجلس به ویژه در خصوص تصویب قانون بودجه نقض قانون اساسی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که کلیه نهادهای قانونی و کشوری و فراکسیون های مجلس باید بدون رفتار گزینشی، بدون توضیح و تفسیر خاص و همچنین با رعایت ضوابط قانونی و اداری موجود، بر اساس وحدت کشور و سیاست تعیین شده از قانون اساسی پیروی کنند. . قوانین و مقررات را برجسته کنید.

دادگاه فدرال در ادامه بیانیه خود افزود: اختلافات بین سازمان‌های دولتی یا فراکسیون‌های پارلمانی با ارائه رأی دیگری خاتمه نمی‌یابد، بلکه از طریق نهادهای قانونی، اجرایی و سازنده قضایی، تاکید بر اهمیت مشارکت قانون‌گذاری است. و دستگاه های اجرایی و وابستگی می توان در اختیارات قانونی همه این دستگاه ها و امور نهادها و وزارتخانه ها دخالت نکرد.

دادگاه فدرال عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای درخواست جنبش صدر برای بررسی انحلال مجلس را رد کرد و اعلام کرد که انحلال مجلس در صلاحیت این دادگاه نیست.

310310