اقتصادی

بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ به نفس نفس افتاده است!

اگرچه وعده ها و وعیدها حکایت از صعود بورس به یک میلیون و 700 هزار واحدی دارد، اما نزدیک به دو هفته است که شاخص کل بورس حتی از یک میلیون و 300 هزار واحد هم عبور نمی کند و روح بازار. در این کانال حساب شده است.!

به گزارش ایران تودی، کمتر از یک ماه پیش یکی از مسئولان کشور سیگنال یک میلیون و 700 هزار دستگاه را ارسال کرد. بازارا مشخص نبود این رقم بر چه اساسی اعلام شده و تحقق آن دور از انتظار بود. روند خرید و فروش بازار سرمایه در یک ماه قبل موید این موضوع است و روزهای بورس یا کاهشی است یا در بهترین حالت نوسانی!

این هفته نیز از این قاعده مستثنی نبود و شاخص کل بورس همچنان در کانال 1.3 میلیون واحدی قرار داشت. در واقع بورس هفته را با نوسانات آغاز کرد و روز شنبه هفته جاری شاخص کل بورس تا میانگین ساعات معاملاتی تا یک میلیون و 367 هزار واحد افزایش یافت، اما روند این شاخص در ساعات اخیر کاهش یافته است. . و در نهایت با 751 واحد کاهش به یک میلیون و 362 هزار واحد رسید. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 28 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 374 واحد رسید.

شاخص کل بورس در دومین روز هفته با افت 25 هزار و 680 واحدی به رقم یک میلیون و 336 هزار واحد رسید. روز یکشنبه شاخص کل فرابورس نیز روند نزولی را نشان داد و شاخص کل این بازار با 256 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 117 واحد رسید.

روز دوشنبه شاخص بورس صعودی کرد اما این تلاش ناکام ماند و با وجود اینکه شاخص در اولین ساعات معاملات به رقم یک میلیون و 336 هزار واحد سقوط کرد، در ساعات میانی با افت 4 هزار و 180 واحدی به رقم یک میلیون و 330 هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز امروز با 99 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 18 واحد رسید.

روز سه شنبه بازار سرمایه به سرنوشت روز دوشنبه دچار شد و شاخص کل بورس روز پر نوسانی را پشت سر گذاشت و در ساعات میانی معاملات توانست به یک میلیون و 338 هزار واحد صعود کند، در ساعات اخیر روند نزولی داشت و در نهایت افزایش یافت. به 1928 واحد به یک میلیون و 334 هزار واحد. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 47 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 65 واحد رسید.

بازار سهام هفته را با بی ثباتی به پایان رساند. شاخص کل بورس که در اواسط معاملات روز چهارشنبه یک میلیون و 335 هزار واحد رشد کرد، در ساعات اخیر روندی نزولی داشته و نتوانسته به روند صعودی خود ادامه دهد و با افت 420 واحدی به رقم 1334 میلیون واحد رسید. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 36 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 101 واحد رسید.

در شرایط نوسانات و رکود بازار سرمایه در هفته جاری، رئیس جمهور با اعلام برخی از اقلام لایحه حمایت از بورس در لایحه بودجه موافقت کرد. تصمیم گرفته شد اما بازار همچنان با ابهاماتی مانند نتیجه مذاکرات و نرخ دلار دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/