فرهنگ و هنر

بعد از سفر ۱۴ روز مراوده نکنید

پس از بازگشت از سفر ، تعامل اجتماعی را به مدت 14 روز محدود کنید تا در صورت حامل بودن ، افراد حساس را آلوده نکنید.

به گزارش ایران تودی ، این توصیه وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به مسافرانی است که علی رغم شیوع تاجی ویروس ، هنوز هم نمی توانند از سفر خودداری کنند.

وزارت بهداشت هنوز هم به مردم توصیه می کند که به طور غیر ضروری سفر نکنند ، اما هیچ برنامه ای برای محدود کردن یا کنترل سفر ندارند. به گفته مدیرکل راهداری موتور مازندران ، در ایام عید قربان 12 میلیون تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است که تنها 6.5 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است و ناشی از کورون ویروس بوده است. به گفته فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، در استان خراسان رضوی ، اگرچه مقبره امام رضا (ع) در ایام عید قربان بسته شد ، اما طبق گفته فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ، ترافیک 15 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد.

این اعتصاب نگرانی از بازگشت کرونا به مناطق زرد و سفید را برانگیخته است ، دو روز پس از پایان تعطیلات عید قربان ، فرمانده قرارگاه کورونا در تهران گفت: تهران شاهد رشد 3.5 درصدی نسبت به افرادی که در کرونا رنج می برند ، بوده است. آمار وزارت بهداشت طی چند روز گذشته روند نزولی را نشان نمی دهد و هر روز حدود 2 هزار نفر مبتلا به Govid-19 تشخیص داده می شوند.

وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به مسافران توصیه می کند: تعامل های اجتماعی خود (بخصوص مهمانی ها) را تا 14 روز پس از بازگشت خود محدود کنید تا در صورت عدم علامت ، افراد آسیب پذیر بیمار نشوند. پروتکل های دسترسی نیز باید رعایت شود و کلیه دستگاه ها و تجهیزات ورودی به خانه باید مطابق پروتکل های بهداشتی ضد عفونی شوند.

این توصیه ها با عنوان “آموزش عمومی در مورد سفر تاج کرونا” توسط دفتر تحقیقاتی آموزش تورون با همکاری مرکز تفکر تورون تهیه شده و اقدامات انجام شده قبل ، قبل و بعد از سفر کرونا را به یاد می آورند. اقداماتی مانند پوشیدن ماسک ، ضد عفونی کننده ، دستکش بهداشتی ، به حداقل رساندن محل های تماس و عمومی مانند رستوران ها و پمپ بنزین ها و استفاده از هتل ها و مراکز درمانی که کد بهداشتی را دریافت کرده اند.

انتهای پیام