حوادث

برف و باران در جاده‌های ۹ استان/ کاهش ترددهای جاده‌ای و انسداد ۷ محور

رئیس مرکز اطلاعات و مدیریت حمل و نقل دانشگاه دولتی فرازه از بارش برف و باران در جاده های 9 استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت وگو با خبرنگار ایران تودی. وی درباره وضعیت جوی راه های کشور گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راه در سراسر کشور، در مازندران، تهران و اکثر استان ها بارش برف و باران است. از البرز، سمنان، قزوین، قم، مرکز، کرمان و گیلان گزارش شده است. بر اساس پیش بینی هواشناسی، احتمال افزایش بارندگی در سایر استان ها در ساعات آینده وجود دارد.

وی افزود: در این راستا لازم است رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند اما در صورت ناچار به تردد رانندگان به دلیل لغزنده بودن با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله مناسب را با وسیله نقلیه روبروی خود رعایت کنند. ماهیت معابر و جاده ها همچنین مسافران در طول سفر لباس گرم و غذای مناسب به همراه داشته باشند. همچنین استفاده از چرخ زنجیر برای عبور از معابر پوشیده از برف ضروری است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی فرجا همچنین در خصوص وضعیت ترافیکی این جاده گفت: بر اساس اطلاعات، تردد بین گلشهر، مهرشهر و استاندارد حدفاصل در محور قزوین – کرج تا پل فردیس سنگین اما روان است. ترافیک در محور کرج – قزوین در محورهای مهرشهر، گلشهر، حصارک و کمالشهر و همچنین محور تهران – ساوه در محدوده نسیم شهر سنگین اما روان است.

شیرانی درباره محورهای مسدود شده نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در مسیر جایگزین بزرگراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، لاسم – ارجمند، وزک – بلده، سروآباد – پاوه، سی شیر – پادنا و محورهای جدید هشتگرد – طالقان نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی و مدیریت حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی فرج، بر اثر بارندگی های اخیر، میانگین تردد در بزرگراه های جمهوری نسبت به مدت مشابه روز گذشته حدود 8.5 درصد کاهش و کاهش داشته است. .

بیشتر بخوانید:

این نکات را برای رانندگی در زمستان رعایت کنید

این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید

شیرانی با انتشار شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها و همچنین ازدحام و مسدود شدن خطوط، مناسب ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند. محدودیت های حرکتی

انتهای پیام