ورزشی

بردیف به درد تراکتور می‌خورد؟

به گزارش شفاف، ظهر سه شنبه باشگاه «تراکتورسازی» اعلام کرد که قربان بردیف سرمربی سرشناس روس در آستانه هدایت این تیم قرار دارد و هواداران منتظر تمدید قرارداد با آترول سالم هستند. به همین منظور در این گزارش به بررسی بیوگرافی این مربی پرافتخار روس در سال های اخیر می پردازیم و اینکه آیا این مرد 69 ساله همان بردیف پرافتخار سال های 2001 تا 2016 بوده است یا خیر.

قربان بردیف پس از دوران درخشانی در روبین کازان (2001-2013)، گهگاه مربیگری کرد و نتایج خوبی با روستوف به دست آورد و با آن به مقام دوم روسیه و لیگ قهرمانان اروپا رسید. با این حال، حضور مجدد بردیف در روبین کازان بین سال های 2017 تا 2019 به خوبی دور اول نبود و بردیف با کسب نتایج ضعیف از مدیریت روبین برکنار شد.

بردیف تا سال 2021 بدون تیم ماند تا اینکه توسط مربیان قزاقستانی روبین کازان و روستوف از روبین کازان اخراج شد. اما به دلیل دستمزد بالای بردیف، مدیران غیور با مردی روسی قرارداد پاره وقت بستند. (حقوق بردیف در روبین کازان 3 میلیون یورو در سال بود.)

گیرات به همکاری با بردیف برای انتخاب او به عنوان سرمربی این تیم ادامه داد، در حالی که مبلغ قرارداد او و غیرت از باشگاه یکی از مهم ترین سوالات مطبوعات قزاقستان بود، اما این مبلغ هرگز مشخص نشد. تنها یک بار لژنوف بردیف، مدیر غیرت ورزشی قزاقستان در پاسخ به سوالی در مورد میزان قرارداد و غیرتش گفت: می توانم بگویم این رقم کاملا منطقی است.

اما شرایط قزاقستان برای بردیف به خوبی روبین کازان نبود و او نتوانست از این تیم که یکی از نیروهای فوتبال قزاقستان است نهایت استفاده را ببرد. در دوران تصدی بردیف، شور و شوق دفاعی صرفاً مورد انتقاد مطبوعات و متعصبان قرار گرفت زیرا انتظار یک بازی خصوصی از یک تیم فوتبال و مالی در قزاقستان را داشتند.

حتی در آن زمان رسانه های روسیه و قزاقستان گزارش دادند که بازیکنان از عملکرد تیم های خود راضی نبودند و از بردیف انتظار بیشتری داشتند. شایعاتی که توسط باشگاه رد شد. بردیف تحت فشار رسانه ها و هواداران، نبود مردانگی در بین بازیکنانش را دلیل گل نخوردن تیمش و بازی خوب عنوان کرد. در نهایت بردیف که با نتیجه 6 بر صفر مقابل آستانه قزاقستان شکست خورده بود پس از بازی با آستانه تنها یک بازی روی نیمکت نشست.

با تمام این اوصاف باشگاه تراکتورسازی باید درباره قربان بردیف تحقیقات دقیقی انجام دهد تا در صورت عقد قرارداد با مربی روس، مشکلی در آینده به وجود نیاید. البته بردیف را نمی توان در ترکیب سولدو قرار داد اما نزدیک به 6 سال از آخرین روزهای درخشان مربیگری این مرد 69 ساله روسی-ترکمن می گذرد و روبین کازان دستمزد بردیف خواهد داشت نه 3 میلیون یورو. مبلغی سنگین برای باشگاه ایرانی.