علمی و پزشکی

برترین‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۲ را بشناسید

به گزارش ایران تودی و به نقل از CNET، نمایشگاه CES 2022 مطابق با تجربه سال های گذشته در قالب یک نمایشگاه تجاری مشترک شامل غرفه های حضوری و آنلاین برگزار شد. به دلایل مختلف، از اختلالات زنجیره تامین گرفته تا کمبود پرسنل، نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته شلوغ تر بود. در این گزارش مهم ترین محصولات و فناوری های عرضه شده در این نمایشگاه ارائه شده است.

نکات برجسته CES 2022

BMW iX Flow توسط BMW
این خودروی الکتریکی با استفاده از فناوری پیشرفته الکترونیکی می تواند تمامی طیف های بین سیاه و سفید و دو رنگ را به طور کامل تغییر دهد و حتی الگوهای رنگی متفاوتی را بر روی بدنه ایجاد کند.

روتر AX 200 توسط TP-Link
این روتر جدید می تواند به طور خودکار هر چهار آنتن را جابجا کند تا بهترین سیگنال را دریافت کند. همچنین از سه باند مختلف 5، 2.4 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، می توان از آن در شبکه های شبکه استفاده کرد، از آخرین استاندارد Wi-Fi 6E استفاده می کند و سرعت اتصال را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

پلتفرم پلی استیشن VR2 ساخت سونی
پلتفرم واقعیت مجازی که برای پلی استیشن 5 توسعه یافته است از یک هدست و یک کنترلر احساسی تشکیل شده است که از قدرت پردازش بالای دستگاه بازی برای ایجاد تجربه واقعی تر و با کیفیت برای کاربر استفاده می کند. این هدست دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته مانند صفحه نمایش 4K OLED HDR و مانیتور حرکت چشم است.

پروژه کامپیوتر سوفیا از Razer
این ابزار به شکل جدولی است که اجزای یک کامپیوتر شخصی در داخل آن نصب شده است. کاربر می تواند به راحتی هر یک از این قطعات، از جمله مانیتور، هاب USB یا شارژر بی سیم را جایگزین کند. البته این کامپیوتر در حال حاضر یک طرح مفهومی است و به زودی وارد تولید انبوه نمی شود.

خودروهای برقی جنرال موتورز
جنرال موتورز در نمایشگاه CES 2022 مدل های الکتریکی سه خودروی سیلورادو، اکینوکس و بلیزر را معرفی کرد. به گفته مدیر کل این شرکت، هر سه خودرو شبیه مدل های بنزینی خواهند بود و با قیمتی مناسب عرضه خواهند شد. همچنین این خودروها با هر بار سوخت گیری با هر بار سوخت گیری می توانند مسافت طی شده توسط مدل های بنزینی خود را طی کنند.

کامپیوتر Zenbook 17 محصولات ایسوس
هنوز مشخص نیست که این رایانه تبلت است یا لپ تاپ. با این حال، به یک OLED کامل 17 اینچی و یک صفحه نمایش انعطاف پذیر مجهز شده است که می تواند در هر جهت خم یا تا شود. صفحه کلید این کامپیوتر به راحتی از آن جدا می شود اما کارایی آن به حدی است که تجربه کار با کامپیوتر رومیزی را به کاربر می دهد.

کارت گرافیک RTX 3050 از NVIDIA
کارت گرافیک های مورد استفاده در انواع دستگاه های الکترونیکی، از کنسول های بازی گرفته تا خودروهای بدون راننده، انویدیا کارت گرافیک جدیدی را در نمایشگاه CES امسال معرفی کرده است. این کارت گرافیک با قیمت 249 دلار، شکاف بین محصولات انویدیا را پر می کند و فناوری های گرافیکی پیشرفته ای مانند ردیابی نور را به کاربرانی که توانایی پرداخت هزینه برای کارت های گرافیک پیشرفته را ندارند، ارائه می دهد.

تلویزیون های NFT سامسونگ
توکن غیرقابل اجرا نوعی رمزنگاری است که اساساً مانند یک شی منحصر به فرد به نظر می رسد. اکنون تخفیف ها به عنوان یک هنر دیجیتال در بلاک چین فروخته می شود. اما حالا سامسونگ توانسته این مفهوم را به دنیای واقعی بیاورد. تلویزیون های نسل بعدی این شرکت مجهز به یک مرورگر کشویی هستند که به کاربر اجازه می دهد اقلام ارائه شده برای فروش را مشاهده کند.

CES

تلویزیون OLED EX ال جی
ال‌جی نسل جدیدی از تلویزیون‌ها را با استفاده از دوتریوم یا آب سنگین توسعه داده است تا کیفیت فناوری OLED را افزایش دهد و تصاویر یا وضوح بالاتری را ارائه دهد. این فناوری باعث کاهش مصرف برق تلویزیون های جدید ال جی نیز شده است.

پروژکتور لیزری Anker Nebula Cosmos 4K
این پروژکتور برای افرادی مناسب است که هرگز نمی خواهند در سینما بنشینند. پروژکتور لیزری 4K Nebula Cosmos دارای روشنایی 2400 لومن و مجهز به بلندگوهای داخلی 30 واتی است که نیازهای کاربر را به طور کامل برآورده می کند. این پروژکتور دارای سیستم عامل اندروید بوده و به شما امکان پخش مستقیم محتوای آنلاین را بر روی پروژکتور می دهد. پروژکتور لیزری Nebula Cosmos 4K 2200 دلار قیمت دارد.

نمایشگاه Consumer Electronics یا CES، بزرگترین نمایشگاه فناوری مصرف کننده در جهان، از سال 1967 هر ساله در لاس وگاس برگزار می شود.
این نمایشگاه تمام فناوری‌های جدیدی را که مصرف‌کنندگان از یخچال و فریزر گرفته تا هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، به نمایش می‌گذارد و غول‌های فناوری مانند گوگل، سامسونگ، ال‌جی، سونی و دل آخرین محصولات و فناوری‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

46