اقتصادی

برای فروش ETFها عجله نکنید؛ خبرهای خوبی در راه است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط فعلی می توان امیدوار بود که تا پایان سال جاری قیمت عملیاتی صندوق های یکم و یکم ریفاینانس نزدیک به NAV (خالص ارزش دارایی) باشد.

علی احمدزاده در گفت وگو با ایران تودی، با بیان اینکه چرا سهام این صندوق با کمترین شفاف سازی و شفاف سازی اولیه زیر قیمت NAV معامله شد، توضیح داد: امید است تا پایان امسال قیمت دو پالایشگاه به NAV نزدیک شود. “
وی با اشاره به فعالیت بورس و سازمان اوراق بهادار برای اطمینان از رای گیری غیردولتی در صندوق های یکم و تسویه و همچنین تبدیل واحدهای این دو صندوق به سهام ممتاز، گفت: اخبار مثبت را ایجاد و از آنها اطمینان حاصل کنید. پیاده سازی. صندوق ها پویاتر از همیشه هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه مهم ترین مزیت این که در حال حاضر دو صندوق نسبت به سایر صندوق ها کمتر و کمتر پیشرفت می کنند، مربوط به پتانسیل کل سهام آنها است، تاکید کرد: اما نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد ممکن است بالقوه باشد. . از دیدگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه بازار سرمایه، کارخانه‌های فراوری سهام کوچک هستند و دارای پول کافی برای هر سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت هستند، اما دولت باید از دخالت‌های خود در این صندوق‌ها بکاهد. .
احمدزاده اصل تاکید کرد: با توجه به ارزش تمام سهام پالایشگاه اول و پایین به سهامداران توصیه می کنم برای فروش سهام این دو صندوق عجله نکنند.

بر اساس این گزارش، در سال 1399 که شاخص کل بورس برای عبور از مرز دو میلیون واحد مخفی شده بود، دولت وعده داد سه صندوق دولتی در قالب ETF و صندوق اول بانک و بیمه، تهاتر دوم عرضه کند. استوک و جعبه سوم ماشین و فلز است. در واقع دولت قصد داشت بقیه سهام خود را در برخی بانک ها، بیمه ها، پالایشگاه ها، خودروسازی و فولاد بفروشد و از این طریق سهام خود را به مردم بدهد. این وجوه با تخفیف 20 الی 30 درصدی در اختیار مردم قرار می گرفت و هر ایرانی با کد ملی می توانست آن را دریافت کند.

با این حال، حرکت بازار سرمایه بر بازدهی این وجوه نیز تأثیر گذاشت و باعث شد تا زیر قیمت NAV معامله شوند. طبیعتا سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که در سال جدید اقداماتی برای رسیدگی به وضعیت این صندوق ها انجام شده است و در همین راستا مجید عشقی از برنامه ریزی اصلاحاتی در ساختار صندوق ها خبر داد. در شورای عالی بورس مطرح می شود. به گفته وی، در صورت اصلاح ساختار این دو صندوق، ساختار آنها همانند سایر صندوق ها خواهد بود خواهد بود.

NAV به معنای ارزش خالص دارایی است. یعنی ارزش یک سهم چقدر است. این مفهوم شامل دارایی های یک سهام یا صندوق پس از کسر بدهی های آن می شود.

انتهای پیام/