ورزشی

بازی‌های کشورهای اسلامی و دغدغه زنان هندبالیست‌ بدون مربی

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال می گوید: کادر فنی تیم ملی متشکل از بانوان هندبال باید کمی قبل از بازی های کشورهای اسلامی مشخص شود.

به گزارش ایران تودی، هندبال بانوان در لیست اعزامی ها به مسابقات کشورهای اسلامی قرار نگرفت و پس از اعتراض رئیس هیئت و رئیس کمیته ملی المپیک ایران در جلسه کمیته ملی المپیک ایران دو روز پیش کمیته برگزاری بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، تیم های شرکت کننده در این مسابقات تیم ملی هندبالیست های بانوان ایران به لیست اضافه شد.

اکنون 40 روز بیشتر به بازی های کشورهای اسلامی باقی نمانده است. در این صورت تیم ملی هندبال بانوان ایران باید بدون تیم فنی به این مسابقات برود و پس از مسابقات جهانی اسپانیا در آذر 1400، اردوهای این تیم برگزار نمی شود. فدراسیون هندبال می خواست برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا یک سرمربی خارجی بیاورد، اما اکنون که زمان محدود است، مشخص نیست که آیا می تواند سرمربی خارجی انتخاب کند یا تیم ملی بانوان باید برود. . به همراه تیم فنی ایران به این مسابقات.

افشانا دهگانی درباره انتخاب کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان به ایران تودی گفت: فاصله زیادی با مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی نداریم، از طرفی چند روزی است که کمیته ملی المپیک به ما اطلاع داده است. حضور بانوان در این مسابقات قطعی شد. با این شرایط برنامه ما فشرده می شود تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آذر ماه آماده شویم. الان کمتر از یک ماه و نیم تا بازی کشورهای اسلامی باقی مانده و باید سریع تیم فنی را تشکیل دهیم. پس از تشکیل ستاد، به زودی برای شروع اردوها برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال مبنی بر اینکه باید برای تیم ملی هندبال بانوان سرمربی خارجی انتخاب شود، آیا با این شرایط می توان سرمربی خارجی انتخاب کرد؟ وی گفت: موضوع انتخاب مربی خارجی را به طور جدی پیگیری کرده ایم اما هنوز تصمیم کاملی گرفته نشده است. اکنون زمان بسیار کمی برای بازی های همبستگی داریم، این هفته باید این موضوع را بلافاصله در هیئت مدیره مطرح کنیم و تصمیم درستی بگیریم. البته اگر مربی خارجی بخواهد بیاید زمان زیادی طول می کشد تا ویزا بگیرد و نمی توانیم برای بازی های همبستگی برنامه ریزی درستی داشته باشیم یا اگر شرایط فراهم باشد مربی خارجی شرایط ما را قبول نمی کند. . این اصطلاح ما در شرایط سخت تصمیم گیری هستیم.

انتهای پیام