فرهنگ و هنر

بازدید رئیس سازمان سینمایی از  پروژه‌های عمرانی _ سینمایی زنجان

ایران تودی/زنجان رئیس سازمان سینمایی کشور از پروژه های عمرانی شهرهای زنجان و ابهر بازدید کرد.

به گزارش ایران تودی و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزایی صبح امروز (17 شهریور) با حضور در گلزار شهدای این شهر و زیارت قبور شهدا، چندین پروژه فرهنگی و سینمایی در استان زنجان حضور یافت. شهرستان ها در سفر به استان و بررسی وضعیت پروژه های در حال ساخت.

در این بازدید رئیس سازمان سینمایی از ساختمان انجمن فیلم جوانان زنجان بازدید کرد و گفت: نرم افزار و تجهیزات فنی این اداره کل و تجهیزات تولید فیلم تا پایان سال به روز می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این برنامه با اشاره به مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی سینماها و فرهنگسراهای استان از بازدید رئیس سازمان سینمایی قدردانی و از این اقدام بی سابقه مسئولان قدردانی کرد. تحولات سینمای استانی و منطقه ای مایه برکت است.

امراله حسنی گفت: 2 سینما با 550 صندلی در مرکز استان زنجان وجود دارد. سینما «روشای زنجان» در مجتمع تجاری با مدیریت بخش خصوصی و سینما «بهمن» که دارای دو اکران برای نمایش فیلم است.

وی با یادآوری اینکه در مجتمع تجاری ارغوان شهرستان ابهر یک سینما ساخته شد، خاطرنشان کرد: مجموعه ای با ظرفیت سه سینما نیز در مجتمع آنا ساخته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به دریافت مجوز سه سینمای سیار اشاره کرد و افزود: با استفاده از این تسهیلات فیلم های مختلفی در زمان های مختلف نمایش داده می شود.

وی به وضعیت فرهنگسراهای استان و کمبودهای موجود در این مراکز اشاره کرد و افزود: در شهرستان خدابنده فرهنگی با 700 صندلی وجود دارد که یکی از بزرگترین فرهنگسراهای استان محسوب می شود و نیازمند نوسازی است. تجهیزات.

این مسئول با یادآوری اینکه فرهنگسرای خرمدره نیز با مشکل نور مواجه است، گفت: فرهنگسرای شهید بهشتی آببر که پس از زلزله طارم ساخته شده است، دارای مشکلات سرمایشی و گرمایشی است و تجهیزات صدا، تصویر و نور نیاز به مرمت دارد.

حسنی به فرهنگسرای القدیر ماهنشان و وجود 100 مکان اشاره کرد و گفت: ماهنشان از مرکز استان دور است و با حداقل امکانات فرهنگی فعالیت می کنند.

به گفته وی برای بهسازی سالن فرهنگی ایجرود که یکی از 23 شهرستان کم برخوردار استان است به صندلی و اعتبار نیاز است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به فرصت های موجود در استان زنجان با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پتانسیل ها استفاده شود.

وی با تشریح رویکرد سازمان سینمایی برای تحقق عدالت فرهنگی بر اساس چشم انداز دولت سیزدهم، گفت: با اهتمام و جدیت جناب آقای خزایی و سازمان سینمایی، مطمئن هستم که در آینده نزدیک شاهد اعتلای و شکوفایی کشور خواهیم بود. سینمای استان ما.»

نهادهای فرهنگی استان از جمله فرهنگسرای اشراق در خدابنده، فرهنگسرای امام خمینی (ره) خرمدره، فرهنگسرای شهید بهشتی در آببر طارم، فرهنگسرای القدیر در ماهنشان، فرهنگسرای ماهنشان ارزش بازدید و بررسی وضعیت آنها را دارند. در حال ساخت در ایجرود و غیره در این برنامه بود

همچنین بازدید از پروژه های سینمایی ارغوان و شهرک ابهر برای حمایت و تجهیز سینماهای در حال ساخت از دیگر برنامه های این سفر بود.

انتهای پیام