حوادث

بازداشت ۲ پلیس‌نما در میدان آزادی / تیراندازی در شهرک‌غرب برای دستگیری سارقان منزل

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو مامور، انهدام باند سرقت منزل در غرب تهران و…

به گزارش ایران تودیسرهنگ جلیل موفوفایی به تشریح برخی ماموریت های پیشگیرانه پلیس در شبانه روز پرداخت و گفت: یکی از این ماموریت ها مربوط به دستگیری دو سارق ماموراناما افرادی است که خود را مامور پلیس و اقدام به اخاذی از شهروندان می کنند.

وی در خصوص جزئیات دستگیری این افراد گفت: روز گذشته تیم عملیاتی کلانتری 135 آزادی هنگام گشت زنی در محدوده میدان آزادی به دو نفر با لباس پلیس مشکوک شده و رفتار آنها را زیر نظر گرفتند. نامرئی.. ماموران پلیسی که به بررسی رفتار این افراد پرداختند مشاهده کردند که این افراد پلیس نیستند و با سوء استفاده از لباس و تهدید با غصب درجه پلیس از شهروندان سرقت می کنند.

مقوفهی با بیان اینکه ماموران در بازرسی به عمل آمده مقادیر زیادی ادوات و ادوات و همچنین مقداری ادوات نظامی کشف و ضبط کردند، گفت: متهمان در بازجویی های اولیه به چند فقره سرقت و زورگیری اعتراف کردند و گفتند که لباس پلیس درست کرده و زورگیری می کنند. پول شهروندان در پوشش ماموران.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به بررسی سوابق هر دو متهم گفت: این افراد به سرقت مشغول بودند و پیش از این نیز دستگیر شده بودند.

انهدام باند سارقان منزل در شهرستان غرب

مگوفهی همچنین از انهدام باند سارقان منزل خبر داد و در تشریح جزئیات گفت: با دریافت خبری مبنی بر حضور چند نفر مشکوک در یک ساختمان مسکونی در محله شهرک غرب، بلافاصله گشت کلانتری مکان این کلانتری در محل حادثه حاضر شد. در مدت کوتاهی عملیات متوقف کردن سارقان را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در بررسی های اولیه کارکنان مشخص شد سارقان اصلی داخل ساختمان هستند، اظهار داشت: ماموران کلانتری هنگام ورود به آپارتمان قفل درب را شکستند و دو متهم را در داخل ساختمان دستگیر کردند. دو همدست دیگر این افراد نیز با دیدن ماموران متواری شدند.

رئیس اداره پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: با هوشیاری ماموران، سارقان فراری پس از تعقیب و گریز و شلیک گلوله پلیس دستگیر و دستگیر شدند و تعداد زیادی اقلام مسروقه از جمله گوشی موبایل و مهمات به سرقت رفت. . و غیره از آن کشف شد. چهار متهم 23 تا 30 ساله که دوران محکومیت خود را سپری کرده بودند، پس از انتقال به کلانتری و همکاری با یکدیگر به 7 فقره سرقت مشابه اعتراف کردند. در پایان برای این افراد پرونده جنایی تشکیل شد و تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن جزئیات پرونده و جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

مگوفهی پرونده دیگر را مربوط به کشف 15 حلقه لاستیک مسروقه دانست و گفت: با کسب اطلاع از خرید و فروش لاستیک های مسروقه در محله سلیمانیه، بررسی موضوع در دستور کار اداره بهره برداری این اداره قرار گرفت. پلیس. ایستگاه و تحقیقات میدانی در این منطقه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و بازرسی های پلیسی متهم و مخفیگاه وی را شناسایی کردند، گفت: گروهی از ماموران پلیس آگاهی با کسب مجوز از مراجع قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات هماهنگ وی را دستگیر کردند. در تحقیقات اولیه بیش از 15 حلقه لاستیک مسروقه کشف و تحویل کلانتری شد. متهمان و کارشناسان در تحقیقات مقدماتی در خصوص جنایت مرد 34 ساله و خرید و فروش اموال مسروقه در محله سلیمانیه ارزش اموال مکشوفه را 500 میلیون ریال اعلام کردند.

انهدام باند سرقت خودرو در شهرستان ولیعصر

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از پایان یافتن گروه سارقان داخل خودرو در شهر ولیعصر تهران خبر داد و گفت: در رابطه با افزایش موارد سرقت اشیاء داخل خودرو در شهر ولیعصر تهران دستگیر شد. سارقان به طور خاص انجام شد. دستور کار تیم های عملیاتی کلانتری ناحیه ولیعصر.

وی با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته در خصوص وقوع سرقت، ساعات حضور سارقان و احتمال وقوع آنها مشخص شد، گفت: چند تیم عملیاتی متشکل از ماموران مجرب کلانتری که در این مکان ها قابل رویت نیستند شروع به عملیات کرده اند. در نهایت یکی از گروه ها مشاهده کرد که سارقان با یک دستگاه خودروی «پراید» با پلاک کج و سه نفر سرنشین وارد یکی از خیابان ها شده و قصد سرقت خودروی دیگری را داشتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به شروع تعقیب و گریز پلیس با این افراد ادامه داد: ماموران در جریان تعقیب و گریز 10 دقیقه ای خودرو سارقان را متوقف و هر سه مرد را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند. . . همچنین داخل خودروی آنها نیز مورد بازرسی قرار گرفت و برخی از اقلام سرقتی از خودروها کشف و خارج شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات مقدماتی به جرم خود و سرقت اقلام داخل خودرو اعتراف کرد، گفت: تاکنون 10 نفر از مالباختگان شناسایی شده و تحقیقات ادامه دارد. برای متهمان پرونده تشکیل شده است.

دستگیری فروشنده تلفن همراه قاچاقچی

وی از کشف 5 دستگاه گوشی آیفون بدون مجوز قانونی از فروشگاهی در شمال تهران و میدان تجریش خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را سه میلیارد ریال اعلام کردند. با دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری و نگهداری مقادیر زیادی گوشی تلفن همراه قاچاق و غیرمجاز در یک مغازه موبایل فروشی واقع در میدان ططریش، رسیدگی به این پرونده نیز مطرح و ماموران پس از کسب مجوز قضایی به سراغ متهم رفتند. در تحقیقات انجام شده 5 دستگاه گوشی آیفون 14 و کالای قاچاق که بدون مجوز قانونی وارد کشور شده بود، دستگیر و متهم در عملیاتی غیرمنتظره دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: متهم 37 ساله در تحقیقات اولیه به جرم قاچاق و توزیع گوشی تلفن همراه در پوشش فروشنده گوشی تلفن همراه در تهران اعتراف کرد. کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را به سه میلیارد ریال رسانده اند.

انتهای پیام