حوادث

بازداشت زن کودک‌ربا در جنوب تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زنی که دو کودک را در جنوب تهران ربوده بود، خبر داد.

به گزارش ایران تودی، سرهنگ علی ولی پور گودرزی درباره دستگیری این فرد گفت: در پی ربوده شدن دختر بچه 6 ساله در جنوب تهران، رسیدگی به پرونده آدم ربایی به سرعت در دستور کار گروه عملیاتی آگاهی یازدهم قرار گرفت. شعبه تهران بزرگ. با آغاز رسیدگی به پرونده، تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان داد که دختربچه 6 ساله به همراه مادربزرگش برای اقامه نماز به مسجد شرق تهران رفته و در حالی که مادربزرگ مشغول نماز بوده، مسجد را با استفاده از اقامه نماز تخریب کرده اند. کیف مادربزرگش در دستش

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در ادامه تحقیقات انجام شده توسط کارآگاهان مشخص شد زنی اقدام به ربودن این کودک کرده است. زن ابتدا پسر شش ساله را با تعارف غذا فریب داد و طلاهای کودک و پول داخل کیف را به سرقت برد، سپس با خانواده کودک تماس گرفت و قصد اخاذی را داشت. با اقدام به موقع و آموزش صحیح کارآگاهان، آدم ربا موفق به اجرای نقشه خود نشد و با رها کردن کودک متواری شد.

ولی پور گودرزی با بیان اینکه بازپرسان اداره یازدهم پلیس آگاهی با کسب این اطلاعات مهم تحقیقات اطلاعاتی خود را آغاز کردند، گفت: متهمان زیر با استفاده از روش های علمی در کشف جرم و انجام عملیات مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند. اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی

وی افزود: در گام بعدی با هماهنگی مقامات قضایی، بیست و نهم شهریور ماه، عوامل عملیاتی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات پلیسی زن جوان را دستگیر و به کلانتری تحویل دادند. اواسط مردادماه امسال به جرم ربودن دختر خردسال و کودک ربایی با فریب دادن او به غذا دادن اعتراف کرد. این زن به ماموران گفت که دلیل ارتکاب این جنایات نیاز به پول بوده و به ماموران گفت که در مساجد قدم می زد، کودکانی را که در دستانشان زیور آلات حمل می کردند شناسایی و به بهانه عرضه غذا به آنها بی اعتنایی کرد پس از سرقت جواهرات، گوشواره و دستبند باقی مانده است. بچه ها را ربود و اجناس مسروقه را به صرافی فروخت.

ولی پور گودرزی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده با صدور دستور قانونی از سوی دادگاه برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار عوامل اداره یازدهم آگاهی قرار گرفت.

وی در این خصوص به خانواده های دارای فرزند خردسال توصیه کرد: خانواده ها بدانند زیورآلات، دوچرخه های گران قیمت و …. حمل و نقل به آنها آسیب می رساند، بنابراین ضروری است که والدین وقتی بچه ها در شهر هستند جواهرات بپوشند. وسایل خود را در خانه نگه دارید.

انتهای پیام