استان ها

این 7 عادت کشنده را هرگز بعد از غذا خوردن انجام ندهید!

هرگز این 7 عادت مرگبار را بعد از غذا خوردن انجام ندهید!

بسیاری از عادات نادرست و ناسالم منجر به سوء هاضمه، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی بعد از غذا می شود.

به گفته براون؛ اکثر افراد عادت دارند بعد از غذا، چای بنوشند، بعد از ظهر چرت بزنند، میوه بخورند و… و معتقدند این فعالیت ها به هضم بهتر غذا کمک می کند.

7 اشتباهی که بعد از غذا خوردن باید از آنها اجتناب کنید:

ورزش ها: بلافاصله بعد از غذا ورزش نکنید و آن را حداقل دو ساعت به تاخیر بیندازید. ورزش با شکم پر باعث سکسکه و حالت تهوع، صدمات و گرفتگی عضلات می شود. اگر بعد از غذا نیاز به ورزش دارید، پیاده روی آرام ممکن است بهترین گزینه برای بهبود هضم باشد.

سیگار کشیدن: تنباکو بعد از غذا هضم غذا را مختل می کند. تنباکو می تواند جذب ویتامین ها و مواد معدنی مهم را مهار کند. ویتامین هایی مانند ویتامین C و D و کلسیم بعد از کشیدن سیگار جذب نمی شوند.

خوابیدن: به خواب رفتن بلافاصله بعد از غذا خطرناک است و علاوه بر خطر افزایش وزن، منجر به افزایش سوزش سر دل و خطر مرگ در اثر سکته می شود. حداقل تا دو ساعت بعد از غذا از خوابیدن یا دراز کشیدن خودداری کنید.

دوش گرفتن: استحمام باعث افزایش جریان خون در دست‌ها، پاها و سطح بدن و کاهش جریان خون در اطراف معده و در نتیجه اختلال در هضم غذا می‌شود. پس از صرف غذا، حداقل 30 دقیقه قبل از دوش گرفتن یا شنا صبر کنید.

یک چای بنوشید: از نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا بخصوص اگر کم خون هستید خودداری کنید. نوشیدن چای باعث کاهش جذب آهن از غذا می شود. اگر کمبود آهن دارید یا باردار هستید، حداقل یک ساعت بعد از غذا چای بنوشید.

مصرف میوه: خوردن یک تکه میوه بعد از غذا بهترین ایده نیست. میوه برای هضم به آنزیم های مختلفی نیاز دارد و بهترین زمان مصرف آن زمانی است که معده کاملاً پر نشده باشد. میوه ای که بلافاصله بعد از غذا خورده می شود باعث تجمع هوا در معده و ایجاد نفخ شدید می شود، بنابراین حداقل یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا میوه بخورید.

آدامس: محبوبیت جویدن آدامس برای تمیز کردن دندان ها بعد از غذا و خنک کردن دهان در بین اکثر مردم رایج است. این امر مقدار زیادی هوا را وارد معده می کند و باعث نفخ و گاز می شود.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بله و 0 به آن رای مخالف دهید