عمومی

اینها واقعا «بمب» بودند؟ – ایران تودی

به بهانه ماجرای قاسمی نژاد در نقل و انتقالات می توان به سرنوشت چند بمب استقلالی منفجر نشده فکر کرد.

به گزارش ایران تودی، این روزنامه گزارش داد دنیای اقتصاد وی نوشت: در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی امین قاسمی نژاد از استقلال جدا شد و به گل گهر رفت. بدین ترتیب در نیمه دوم سال به جمع دانشجویان مستقل امیر گله نوی در سیرجان اضافه شد. مرتضی تبریزی، فرشید باگیری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی پور، بهنام برزای و …. آنها از آبی‌های ساکن سیرجان هستند و اکنون قاسمی نژاد به آنها پیوسته است. شاید در ابتدای فصل که امین در یک نقل و انتقال پر سر و صدا استقلالی بود، عده کمی انتظار داشتند که حضور او در این باشگاه تنها یک نیم فصل طول بکشد و قاسمی نژاد تیمی دیگر را با کارنامه ناموفق راه اندازی کند. اما این اتفاق نیافتاد. به بهانه ماجرای قاسمی نژاد، سرنوشت چند بمب منفجر نشده را می توان در استقلال در نقل و انتقالات جستجو کرد.

شکارچی بدون شکارچی

در این سال ها فوتبالیست دیگری هم بود که استقلال برایش هزینه های زیادی داشت. او مرتضی تبریزی بود. مهاجم ذوب آهنی که در ابتدای لیگ هجدهم روی تخته بود. استقلال یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای جلب رضایت ذوب آهن داد. چکی که طبق معمول به موقع صادر نشد و با دستور مسئولان باشگاه اصفهانی برای دستگیری مدیرعامل استقلال صادر شد! این همه انرژی صرف استقلال تبریز شد. نتیجه چه بود؟ هیچ یک. این بازیکن در دو فصلی که در استقلال بازی کرد، 34 بار در این تیم ظاهر شد و در تمامی مسابقات تنها 7 گل به ثمر رساند که برخی از آنها از روی نقطه پنالتی بود! تبریزی نیز مانند امین قاسمی نژاد پس از استقلال به عضویت گل گهر سیرجا درآمد.

ستاره همیشه آسیب می بیند

داریوش شجاعیان یکی از بازیکنانی بود که استقلال مدت ها منتظر جذبش بود و هزینه های زیادی هم پرداخت کرد. این تصور وجود داشت که پیشرفت فنی هافبک شیرازی و فولاد، هافبک استقلال را تا سالیان متمادی بیمه خواهد کرد. از این رو، قبل از شروع لیگ هفدهم، “آبی ها” حدود دو میلیارد تومان (حدود 600 هزار دلار) برای گرفتن رضایت نامه او هزینه کردند. شجاعیان اما خرید موفقی برای استقلال نبود. او مصدومیت های زیادی را متحمل شد و چندین بار نتوانست موفقیت چندانی در تیم داشته باشد، جایی که می توانست به طور منظم برای آبی ها بازی کند. تنها خاطره بازیکنی که قبل از این فصل در لیست فرهاد مجیدی قرار داشت، مصاحبه اعتراضی بود که چرا فقط یک بار به بازیکنان باشگاه استقلال غذا داد!

دربی نقل و انتقالات را بردی؟

پروژه حضور امین قاسمی نژاد در استقلال یک شوت زنی تمام عیار بود. فرهاد مجیدی زمستان گذشته او را می خواست اما امین آزاد نشد. یای قاسمی نژاد آزاد شد اما مجیدی دیگر او را نخواست. به همین دلیل این بازیکن از پرسپولیس مجوز پوشیدن قرمز دریافت کرد. اینجا بود که استقلالی ها تحریک شدند و مذاکره با او را آغاز کردند. امین 35 ساله آبی شد اما کابوس خود را نیمه راه رها کرد. او به ندرت بازی می کرد و چندان موفق نبود. نتیجه حضور قاسمی نژاد در استقلال تنها یک گل بود. فوتبالیستی که می گفت قرضی است اما فرهاد مجیدی دستانش را آب پاکیزه می پوشاند و می گوید به نظر او هر بازیکنی که رفته رفته است!

شورشی دوست داشتنی

یکی از بدترین دستاوردهای فنی، اخلاقی و حرفه ای تاریخ استقلال، حضور محمدحسین کنعانی زاده در این تیم در ابتدای لیگ شانزدهم بود. این بازیکن که سابقه عضویت در پرسپولیس را دارد برای گذراندن دوران سربازی به ملوان رفت و از آنجا به تیم ملی رفت و پس از بازگشت به پرسپولیس دستمزدی به مراتب بالاتر را درخواست کرد. قرمزها او را نمی خواستند. او در میانه این مبارزه استقلال کنعان را برد و قرارداد 50 میلیون دلاری خود را به 950 میلیون توماس تحویل داد. مدافع میانی بلافاصله مصدوم شد و تاثیر مثبتی روی تیم نداشت. او سپس به سرعت رفت و بارها از حضور در استقلال ابراز پشیمانی کرد. او سپس به پرسپولیس بازگشت و برای اثبات تعصب خود شروع به صحبت علیه استقلال کرد. داستان تلخ و شیرینی بود.

بختی با بختیار نبود

سال ها ستاره ای در لیگ بود که همه می دانستند استقلالی است و آبی ها برای جذب او لحظه شماری می کردند. او بختیار رحمانی بود. هافبکی که در اوج جوانی با فولاد قهرمان لیگ برتر شد. در ابتدای لیگ شانزدهم بالاخره انتظارها به پایان رسید و رحمانی به همراه علیرضا منصوریان به استقلال پیوست. این خرید آنقدر برای آبی ها خوشحال کننده بود که مهدی رحمتی از گذاشتن عکسی با بختیار در صفحه شخصی خود در فرودگاه اجتناب کرد. استقلال که رسوایی به پا کرد، زمانی کاپیتان این تیم بود. رحمانی خیلی زود همه را ناامید کرد. تا جایی که دربی رفت، یک مشت گلوله روی نیمکت تیمش می جنگید. اصرار کرد و بین دو ترم رفت.

چه بمب بد صدایی

از خریدهای پر سر و صدا اما ناموفق استیگلال می توان به آرش افشین، یعقوب کریمی و حتی رشید مظاهری اشاره کرد که در جمع آبی پوشان با شکست به میدان رفتند. با این حال، اجازه دهید به داستان گادوین پایان دهیم. بین دو نیمه لیگ هجدهم، بازیکنی که از قبل در لیست برانکو حضور داشت و استقلالی ها او را ترک کرد. خاستگاه نیم فصل حضور ناموفق در جمع آبی ها بود که تنها با یک گل مقابل فولاد همراه بود. او حواشی زیادی از جمله درگیری با یکی از هواداران استقلال ایجاد کرد. در نهایت وقتی متوجه شد در بازی باثباتی قرار ندارد عصبانی شد و فرهاد مجیدی سرمربی موقت تیم او را برای همیشه ترک کرد.

انتهای پیام/