اقتصادی

ایران چگونه می‌تواند به حل بحران انرژی در اروپا کمک کند؟

یک کارشناس ارشد انرژی گفت: در صورت لغو تحریم ها ، ایران می تواند در حل بحران انرژی اروپا م beثر باشد و مطمئناً این بازی یک بازی برد-برد برای ایران و اروپا است.

مرتضی بهروزی فر با اشاره به نقش ایران در حل مشکل انرژی اروپا به ایران تودی گفت: در صورت لغو تحریم ها ، ایران می تواند صادرات نفت خود را به سرعت 1.5 میلیون بشکه در روز در کمتر از 6 ماه افزایش دهد. OPAP بازار را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما در مورد گاز ، موضوع کمی متفاوت است و نیاز به یک برنامه بلند مدت دارد.

وی ادامه داد: در صورت لغو تحریم ها و سرمایه گذاری اروپا در صنعت گاز ایران و مشارکت در انتقال خطوط لوله یا LNG ، طی دو تا سه سال آینده می توانیم شاهد تحولات مثبتی برای اروپا و ایران باشیم. چرا که در آن صورت ایران می تواند یک بازار امن باشد و اروپا انحصار روسیه را خواهد شکست.

وی گفت: “روسیه قطعاً آن را خراب خواهد کرد” و افزود که این کار آسان نخواهد بود و مشکلات را به دنبال خواهد داشت. تاکنون این کشور تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توسعه صنعت گاز ایران به کار گرفته است و همه معماها بر اساس این واقعیت است که ایران نمی تواند وارد بازار گاز اروپا شود.

بهروزی فر ادامه داد: اما اگر اروپا بخواهد و ایران هم بخواهد این کار را انجام دهد ، امکان برقراری این رابطه وجود دارد. ایران می تواند بازار بزرگی را به دست آورد و برای اروپا این تعامل انحصار روسیه را خواهد شکست.

وی گفت: “اگر می خواهیم گاز را با کشتی حمل کنیم ، باید آن را به LNG تبدیل کنیم.” اگر تحریم ها برداشته شود و شرکت های بزرگ وارد ایران شوند ، امکان سرکوب و توسعه فناوری وجود دارد ، اما ما این کار را نمی کنیم. می تواند به تنهایی انجام دهد

به تازگی ، جواد اوجی ، وزیر نفت اعلام کرد: ایران برای این کار آماده است حل بحران جهانی انرژی توصیه من به تصمیم گیرندگان آمریکایی و اروپایی این است که از شرایط فعلی درس بگیرند و برای کاهش بحران ، تحریم ها علیه ایران را لغو کنند. امروزه مردم اروپا و ایالات متحده در شرایطی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند که دولت های مربوطه ، به عنوان یکی از صادرکنندگان عمده نفت ، سالهاست صادرات نفت خام ما را به طور غیرقانونی و وحشیانه تحریم می کنند. شواهد موجود شواهد خوبی است که نشان می دهد هزینه های این سیاست یک طرفه و بین منطقه ای محدود به ایران نیست و شهروندان کشورهای دیگر باید هزینه های هنگفت این مزخرف را بپردازند. اگر ایران بر تحریم های صادرات نفت به طور غیر منطقی اصرار داشته باشد ، ما فکر می کنیم در آینده می توانیم به نتایج بزرگی دست یابیم.

وی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها آمادگی خود را برای افزایش تولید نفت و ایجاد ثبات در بازار اعلام کرده است ، لغو تحریم ها علیه ایران برای کمک به آن برای غلبه بر بحران به منظور بهره مندی از انرژی ارزان و مقرون به صرفه است.

انتهای پیام