استان ها

ایجاد ۱۷ استراحتگاه در جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایران تودی از استان سمنان، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در بازدید از پروژه احداث خط محور دامغان – ملامان با بیان این مطلب گفت: با توجه به اجرای عملیات تعمیرات آسفالت مختلف. . عملیات رنگ‌آمیزی و پوشش دهی در سال گذشته و از میان خطوط فراوان موجود در سطح جاده‌های استان، امسال نزدیک به 1200 کیلومتر از محورهای ارتباطی با خطوط سرد پوشش داده شد.

منصور کیایی یادآور شد: به منظور افزایش ایمنی محورها، تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی، تعداد 5 هزار و 600 تابلو اعم از هشدار، پلیس، راهداری و … در محورها نصب شده است. اواخر دی ماه و بیش از هفت هزار تابلو موجود است و دیگری نیز تعمیر و نوسازی شد.

مدیرکل راهداری و ترافیک جاده ای استان سمنان ایجاد فضای مناسب در حاشیه جاده و افزایش تحمل جاده ها را موجب کاهش تصادفات ناشی از خروج وسایل نقلیه از جاده دانست و افزود: در 9 ماه گذشته در سال در 120 کیلومتر از راه های اصلی در مناطق اصلی و کوچک، کارهای بیمه ای دامنه های راه به صورت بیمه ای انجام شده است و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی از بهبود عملکرد نزدیک به 110 کیلومتر چراغ چشمک زن و چشمک زن و نگهداری سیستم خود خبر داد و اظهار داشت: بخش قابل توجهی از تصادفات جاده ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی است و در این راستا با اجرای طرح در 17 بخش از استراحتگاه، تلاش شد گام بزرگی برای کاهش نرخ واژگونی برداشته شود تا

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان گفت: امروزه راه و ایمنی آن و همچنین فرهنگ ایمنی در پیشگیری از حوادث و سوانح جاده ای بسیار حائز اهمیت است که با وجود محدودیت های اعتباری، عمومیت دارد. مدیریت دولتی با اتکا به تلاش راهداران پرتلاش خود توانست گام های ارزنده ای در راه های موجود در جهت حفظ و نگهداری راه ها بردارد.

48