فرهنگ و هنر

انتشار کتابی در حوزه دامپزشکی

چاپ دوم کتاب «عملیات بافت نرم در حیوانات کوچک» تالیف آذین توکلی وارد بازار کتاب شد.

به گزارش ایران تودی، نویسنده کتاب نوشت: منابع و متون فارسی برای دروس بالینی دامپزشکی همیشه مورد نیاز بوده است، در همین راستا کتاب «عملیات بافت نرم در حیوانات کوچک» تالیف شد. ورود دانشجویان دکتری به دنیای جراحی به گونه ای طراحی شده است که نیازهای تکمیلی دانشجویان دکتری دامپزشکی عمومی را برآورده کند و راه را برای معرفی جراحی دامپزشکی هموار کند دوره دستیار جراح دامپزشکی.

این کتاب 390 صفحه ای شامل هشت فصل در مورد جراحی در سیستم های مختلف و بیش از هزار تصویر رنگی و طرح های تصویری است که می تواند به خوانندگان در درک مفاهیم کمک کند. در ویرایش دوم کتاب فصل جدیدی با عنوان ارزیابی های قبل از عمل اضافه شد که مروری بر ارزیابی اولیه بیماران کاندید عمل جراحی دارد و در فصل های بعدی به جراحی های سایر سیستم های بدن در نواحی کوچک اشاره شده است. .

حدود 9 سال پیش در سال 1391 رشد و توسعه علوم بالینی در زمینه دامپزشکی و انتشار اولین ویرایش کتاب “عملیات بافت نرم در حیوانات کوچک” مطابق با الزامات آکادمیک متون فارسی صورت گرفت. این عنوان که خوشبختانه با استقبال گسترده و بازخوردهای مثبت روبرو شد، با دانشجویان و علاقه مندان به علوم بالینی به ویژه جراحی مواجه شد و به این ترتیب منجر به چاپ دوم در سال 2017 شد. اما با گذشت زمان و با بهبود دانش ما در مورد برخی بیماری ها و همچنین تکنیک های جراحی و رفع برخی از ابهامات و اشتباهات چاپ اول، بازنگری در محتوا و فصول کتاب ضروری شده است. خدا را شکر که به این مهم رسیدیم امیدوارم نشریه جدید نظر اساتید، همکاران و آماتورهای این حوزه را برآورده کند.

با این حال معتقدم این کتاب اگرچه جامع تر است، اما همچنان دارای کاستی هایی است و قطره ای است در دریای علم بالینی و آغاز جراحی بافت نرم در گله های کوچک. از انجمن جراحی دامپزشکی ایران به خاطر حمایت و توجه به انتشار این کتاب تشکر ویژه دارم. آرزو می کنم با افزودن ویرایش جدید این کتاب به مجموعه کتاب های آموزشی و دانشگاهی گامی هر چند کوچک در ارتقای دانش دامپزشکی و علوم بالینی کشور عزیزمان برداشته شود.

انتهای پیام/