فرهنگ و هنر

انتشار قطعه‌ای با همنوازی سازهای کوبه ای + صوت

دومین اثر پروژه موسیقی هم ساز با رنگ و لهجه های مختلف و با نگاهی به طبل در مناطق مختلف ایران ایجاد و منتشر شد.

به گزارش ایران تودی ، حمید گنبری ، پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه همساز ، درباره جزئیات قطعه موسیقی دوم همساز توضیح داد: این اثر علاوه بر تأمین رنگ ، لحن و فضای موسیقی خاص به لطف همراهی تنبک و ناگارا ، به تنوع اصوات و تفاوت های فنی آلات موسیقی در مناطق مختلف ایران نیز اشاره دارد.

قنبری همچنین درباره این ایده اظهار داشت: “ایده” سازگاری “از میل به دیدن صمیمیت و اختلاف نظر بین افراد جامعه و گفتگوی صمیمانه برای حل اختلافات و پذیرش سلایق مختلف ناشی می شود. این تصور ایجاد می شود که آنها وارد جهانی شده اند که متفاوت است

این نوازنده و پژوهشگر همدلی با همدردی با همساز به عنوان پایه این سمفونی ها ابراز همدردی کرد و افزود: “کلیپ های ویدیویی کوتاه که به عنوان محصول این سمفونی ها براساس هنر بداهه پردازی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.”

دومین اثر موسیقی “همساز” به همراهی تنبک حمید گنبری و نقاره وحید اسداللهی اختصاص دارد. اسداللهی به عنوان طراح سازهای Nagara ، Daireh و Harmon و ایده “Hamsaz” حمید گنبری از موسیقی دانان موسیقی آذربایجان است. امیر ناصر افتتاح هدایت گروه کوبه ای “Clone of Time” را بر عهده دارد و استادانی چون محمدرضا شجریان و حسین علیزاده را در یادداشت های خود همراهی و همراهی می کند.

انتهای پیام