اقتصادی

امکانات جدید جست و جوی گوگل در راه است

در یک کنفرانس جستجوی زنده ، گوگل ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد از ترکیبی از تصاویر و متن در جستجوهای جستجوی گوگل استفاده کنند.

به گزارش ایران تودی ، فناوری جدید هوش مصنوعی به نام MUM در کنفرانس طراحان I / O Google امسال معرفی شد. فناوری به طور همزمان می تواند اطلاعات را در قالب های مختلف از جمله متن ، تصاویر و ویدئو درک کند و بین موضوعات ، مفاهیم و ایده ها ارتباط پیدا کند. اکنون ، گوگل یکی از راه های استفاده از محصولات MUM را با به روز رسانی جستجوی ویدئویی Google Lens اعلام کرده است.

جستجوی تصویری Google Lens یک فناوری تشخیص تصویر گوگل است که به کاربر اجازه می دهد کارهای مختلفی را با استفاده از دوربین تلفن انجام دهد ، مانند ترجمه فوری ، تشخیص گیاهان و حیوانات ، کپی و چسباندن عکس ها و پیدا کردن اشیاء مشابه آنچه در منظره یاب دوربین است. به

گوگل اعلام کرده است که به زودی از ویژگی MUM برای بهبود Google Lens ، افزودن متن به جستجوهای تصویر و پرسیدن سوالات در مورد آنچه می بیند ، استفاده خواهد کرد.

این ویژگی عملاً کار می کند: کاربر می تواند تصویر پیراهن مورد علاقه خود را در جستجوی Google پیدا کند و سپس نماد Google Lens را لمس کند ، و Google همان طرح را در یک جفت جوراب پیدا می کند. با تایپ کلماتی مانند “جوراب های یک طرح” ، می توانید به Google هدایت شوید تا جستجوهای جستجوی مرتبط را پیدا کنید که پیدا کردن آنها با استفاده از جستجوی متنی دشوارتر است.

این ویژگی برای جستجوهای جستجو که Google در پاسخ دادن به آنها مشکل دارد مفید است. کاربران به دنبال چیزی هستند که توضیح آن در کلمات دشوار باشد یا به روش های مختلف قابل توضیح باشد. با استفاده از ترکیبی از تصاویر و کلمات در یک عبارت جستجو ، Google می تواند نتایج جستجوی مرتبط تری را نمایش دهد.

با توجه به TechCrunch ، گوگل همچنین اعلام کرده است که از MUM به طرق دیگر در جستجوی گوگل و جستجوی ویدئویی استفاده خواهد کرد. به روز رسانی Google Lens در ماه های آینده منتشر می شود زیرا هنوز نیاز به آزمایش و ارزیابی دارد.

انتهای پیام