استان ها

امسال یکی از درخشان‌ترین دوره‌های حوزه علوم انسانی دانشگاه بود

ایران تودی / خوزستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اهوازی شهید چمران با بیان اینکه سال گذشته یکی از درخشان ترین دوره هایی بود که این دانشگاه در رشته علوم انسانی گذرانده بود ، گفت: خوشبختانه ما قراردادهای خوبی با اقتصاد و علوم اجتماعی داشتیم صنعت و مدیران. ”

علی حقیقی در گفت وگو با ایران تودی ، اظهار داشت: “خوشبختانه دانشگاه شهید چمران اهوازی در صنعت و جامعه به خوبی عمل می کند ؛ اگرچه کند شدن تاج سرعت ارتباطات بین صنعت ، جامعه و دانشگاه ها را کند کرده است اما متوقف نشده است.

وی با اشاره به ارتباط با صنعت فولاد و نفت گفت: خوشبختانه در سال 1999 قراردادهای زیادی با فولاد و نفت خوزستان منعقد شد كه مهمترین آنها پروژه میدان گازی تانگ بیجار به مدت 10 سال در استان ایلام بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه احوازی شهید چمران با اشاره به وضعیت مناسب روابط با صنعت و دانشگاه علیرغم شیوع کرونا اظهار داشت: موسسه تحقیقات میدان نفتی دانشگاه به نفع دانشکده تاسیس شده است. در این م instسسه تحقیقاتی ، تمام پروژه های نفت و گاز بررسی می شوند و گروه دپارتمان به جای استاد با یک مituteسسه تحقیقاتی تماس می گیرد. در واقع ، هدف از راه اندازی این پژوهشکده سازماندهی روابط وزارت نفت و دانشگاه است.

حقیقی در ادامه با بیان اینکه برای ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در تلاش هستیم تا پایان نامه های تحصیلات تکمیلی را عملی تر کنیم ، اظهار داشت: “اخیراً اتفاقات خوبی در علوم انسانی افتاده است و می توان گفت سال گذشته بسیار درخشان بود.” دوره هایی بود که دانشگاه ارائه داد. آنها را در زمینه علوم انسانی دنبال کرد. خوشبختانه قراردادهای خوبی با صنعت و مجریه در زمینه های اقتصاد و علوم اجتماعی منعقد شده است. در واقع ، قراردادهای دانشگاهی صنعتی نه تنها به رشته های مهندسی بلکه به علوم انسانی نیز مربوط می شود.

وی گفت که این دانشگاه همچنین با دفتر دولت ، مرکز مواد مخدر و آموزش در زمینه آسیب های اجتماعی قرارداد دارد. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اهوازی شهید چمران در پایان یادآور شد: صنعت نفت و گاز یکی از صنایعی است که واقعاً به دانشگاه ها و توانایی اعضای هیئت علمی اعتقاد دارد. امیدواریم این موضوع به تدریج به ابزارهای دیگر منتقل شود. دانشگاه شهید چمران اهوازی آماده همکاری با دستگاه های اجرایی در همه زمینه ها است.

پیام تمام شد