استان ها

امسال شرایط استخدام ۷۳ هزار همکار فرهنگی در کشور فراهم شد/ ساخت ۳۰ درصد مدارس توسط خیران

محسن حاجی میرزایی صبح امروز در آستانه افتتاح مدرسه خیر ساز در خرمشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به درخواست همکاری بین یک رهبر ارشد از استان خوزستان و فرماندار خرمشهر برای مطالبه نیروهای نامناسب اظهار داشت. نیروی کار در امر آموزش گام های بلندی برداشته و اقدامات بی سابقه ای در دو سال گذشته نسبت به سالهای گذشته انجام شده است.

وی افزود: بسته به تعداد سالانه تعداد خطوط ، 25 هزار و 500 نفر از افراد فوق می توانند برای آن سال استخدام شوند و مابقی تا پایان هزار و 400 نفر.

وی تصریح کرد: برای جذب همکارانی که امتیاز لازم برای استخدام را دریافت نکرده اند ، شرکت در آزمون ماده 28 یا دانشگاه فرهنگ توصیه می شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه با کمک همه خیران ، مشکل فضای آموزش حل می شود ، تأکید کرد: اگر 30٪ هزینه ساخت مدرسه توسط خیران روستایی پذیرفته شود ، دولت 70٪ هزینه را پرداخت می کند. این میزان برای مدارس ساخته شده در شهرها 50٪ است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: در تلاشیم خلاها را برطرف و اقدامات لازم را انجام دهیم و در این راه از كمك و همکاری خیران استفاده می كنیم و حدود 30٪ مدارس توسط خیران ساخته شده و مدارسی كه امروز افتتاح می شوند در بخش دولتی فعالیت می كنند. بخشی از این کار با مشارکت خیران انجام شد. من م Instituteسسه راه ایمان را که امروز پنج مدرسه افتتاح و نگهداری می کند ، قدردانی می کنم.

حاجی میرزایی با اشاره به اختصاص بودجه عمومی کافی برای ساخت مدارس ، افزود: در سال های اخیر این اعتبارات برای توسعه فضاهای آموزشی به ویژه در زمینه نوسازی مدارس بیش از چهار برابر شده است ؛ امسال 2300 میلیارد یورو برای امور خیریه بودجه در نظر گرفته شده است. از فعالیت های خود در زمینه مدرسه سازی حمایت کند.

ادعا شده: مدرسه نه تنها یک ساختمان است ، بلکه مکانی عالی برای انسان سازی است. در داخل مدرسه ، دانش آموزان تحصیل می کنند ، در زندگی جهت می گیرند و آینده خود را شکل می دهند. شهید مطهری از ساختار مدرسه به عنوان یک اصلاح بزرگ اجتماعی یاد کرده است که مهمترین و م effectiveثرترین گام در تحول جامعه محسوب می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش نقطه شروع جلوگیری از تبعیض و تخصیص نادرست ثروت و عدالت در جامعه است و می توان آینده سازان زیادی را از مدرسه ایجاد کرد. توسعه ساختمان مدرسه به معنای توسعه افراد خوب است و اگر کارهای خوبی انجام شود ، عامل کارهای خوب نیز افراد خوب هستند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مردم دلسوز باید توسعه پیدا کنند ، من از موسسه راه ایمان تشکر می کنم که به دستور آیت الله سیستانی چنین کار خوبی انجام داده و فعالیت های مختلفی را در استان خوزستان انجام داده است.

به گفته حاجی میرزایی ، حمایت از خیران مدرسه ساز در سال های اخیر از 800 میلیارد تومان به 2300 میلیارد تومان رسیده است. ما برای نوسازی و بازسازی مدارس به کمک خیران نیاز داریم و از همه کسانی که در این کار بزرگ کمک می کنند قدردانی می کنیم.

46