حوادث

امدادرسانی به بیش از ۳۴۰ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان

ایران تودی/ سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان دیروز از امدادرسانی امدادگران و نجاتگران به 341 نفر از سیل زدگان خبر داد و گفت: 24 کارگروه وظیفه امداد رسانی به سیل زدگان در 7 سال را بر عهده دارند. دسامبر

علیرضا میرباحالدین در گفت وگو با ایران تودی، ادامه داد: 98 امدادگر در قالب 24 تیم عملیاتی به مجروحان امدادرسانی کردند.

وی گفت: روز گذشته 76 نفر از سیل زدگان در چادرهای قیزیل آیپارا اسکان داده شدند. 16 چادر امدادی، 69 تخته فرش، 61 تخته پتو و 445 کیلوگرم نایلون، 81 سبد غذایی 72 ساعته، 18 بسته غذایی یک ماهه، برنج، روغن، بسته های بهداشتی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی همچنین گفت: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر آماده باش هستند تا در اسرع وقت به مصدومان این حادثه خدمات امدادی ارائه شود.

میربهاءالدین گفت: اورژانس 112 هلال احمر به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مصدومان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و ماوی چیستان همچنین از امدادرسانی امدادگران هلال احمر شهرستان کنارک به 11 نفر از افراد سیل زده خبر داد.

میربها الدین گفت: به جمعیت هلال احمر اعلام شد حوالی ساعت 19:04 دیروز بر اثر بارندگی های اخیر در جنوب استان و جاری شدن سیل و آبگرفتگی 11 نفر در روستای پارگ شیخان شهرستان کنارک گرفتار شدند.

وی ادامه داد: به محض دریافت اطلاعات، تیم عملیات مشترک با 5 امدادگر به محل حادثه اعزام شد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گفت: نجاتگران پس از 4 ساعت تلاش عملیات رهاسازی و امدادرسانی به حادثه دیدگان را انجام و در محل امن قرار دادند و عملیات در ساعت 23:04 خاتمه یافت.

سیل هفت جاده فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: بارندگی و سیلاب در چند روز اخیر هفت راه فرعی جنوب این استان را بسته است.

مجید محبی افزود: ازدحام در شهرستان های کنارک و چابهار از آخرین بارندگی ها شامل پرگ به پیرسهراب، زرآباد به کلات، ناگور به ناگور، سه راهی بریس، دمبدوف صفرزهی، واسناموا چابهار، جاده ساحلی گوران کشان است.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری شبانه روز در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طی شبانه روز گذشته از 114 ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان، کنارک 96 میلی متر، چابهار 71، نیکشهر 24، کنارک 80.5، طیس 89، ایرانشهر. توابع 21.8، خاش 6.9، سراوان 9.5، زاهدان 0.3 و زابل 0.2 میلی متر بارندگی ثبت شد.

وی گفت: از دوشنبه شب با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران هستیم و این سامانه تا پایان هفته در استان فعال است.

محبی ادامه داد: بارش ها در نیمه جنوبی ارتفاعات به ویژه جنوب شرق، در کنار ساحل و دریا با رگبار و رعد و برق در برخی نقاط و وزش باد لحظه ای، سیل آسا، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و سیلاب شدیدتر خواهد بود. رودخانه های فصلی

انتهای پیام