عمومی

الگوی زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی باید الگوی حسنه باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام والمسلمین رضا احمدوند در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل قبل از مطرح شدن بحث جنسیت بحث انسانیت است و بر این اساس عمل ملاک است و اندیشه اسلام است. ، عمل وظیفه است. یعنی همه داخل هستند هر کجا او باید به وظیفه خود عمل کند. از این رو سن یا جنسیت بر این اساس در نظر گرفته نمی شود.

وی ادامه داد: وقتی وظایف زن و انجام آن وظایف را با توجه به جنسیت زن بیان می کنیم، قسمت اول وظایف یک فرد در مقابل شخصیت اوست. بخش دوم وظایف خانوادگی و بخش سوم وظایف اجتماعی است. در قسمت اول الگویی برای علم آموزی و تهذیب نفس و سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی زنان آمده است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه اولین وظیفه زن برابر انقلاب اسلامی، تحصیل و علم آموزی است، گفت: بنا به فرموده رهبری، تحصیل، تهذیب و ورزش; حضور زنان در جامعه نخبگانی بسیار مهم است و این یکی از نشانه های تمدن نوین اسلامی، فعالیت زنان به ویژه در جامعه نخبگانی به شمار می رود.

حجت الاسلام احمدوند دغدغه انقلاب برای زنان در سطح انقلابی را رشد زنان و رسیدن به قله نخبگان عنوان کرد و گفت: علم آموزی و ورود زنان به جامعه نخبگان و تصمیم گیری است. گرفتن این برای آینده کشور بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت، اخلاق، تربیت، تهذیب نفس و تهذیب نفس در جهت تقویت روحیه اخلاقی و دینی، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر علم آموزی و عضویت در جوامع نخبه، به خودآموزی و خودسازی نیز بپردازند. آموزش. .

این پژوهشگر امور دینی خاطرنشان می کند: سبک زندگی اسلامی ورزش، مهارت و تقوا به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به خودی خود یک سبک زندگی و یک زن در تراز انقلاب اسلامی است. وی باید با سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی مختلط آشنا باشد، اما تصریح کرد: غربی ها با ترویج سبک زندگی غربی، نظم زنان را زیر پا می گذارند.

وی یادآور شد: در تراز انقلاب اسلامی سبک زندگی زن شامل علم، تهذیب نفس، خوراک و پوشاک تحت پوشش اسلام است.

حجت الاسلام احمدوند مولفه اول سبک زندگی اسلامی را بصیرت و مولفه دوم توجه به همه عرصه های وجودی زن عنوان کرد. یعنی لباس زن و مرد یکسان نباشد و هر کدام با توجه به خصوصیات خود لباس متفاوتی داشته باشند; وی خاطرنشان کرد: الگوها و سبک های زنان بر حسب جنسیت متفاوت است و الگوی زنان با مردان متفاوت است و مثلاً شجاعت و جنگندگی را نمی توان به علی نسبت داد.آ) اما عفت و حیا و تربیت فرزند را از زهرای مرضیه آموخت.س) یاد گرفت.

وی در ادامه گفت و گو گفت: درباره زن باکلاس نمی توان صحبت کرد و غربی ها برای لباس، سبک زندگی، آرایش او تصمیم می گیرند. پس الگوی زن اسلامی باید الگوی خوبی باشد.