علمی و پزشکی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون هیچ دلیل مشخصی شروع به خارش می کند، این مشکل بسیار ناراحت کننده است و اغلب فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگوییم که حتی پزشکان هم نمی توانند دلایل یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و آلرژی های پوستی از علل اصلی این عارضه هستند و درمان آنها باید بر اساس تجویز پزشک باشد. با این حال، این مقاله سعی می کند برخی از راه حل های رایج را که اغلب راهی برای خلاص شدن از خارش پوست هستند، بررسی کند. با ما در سفر اکتشافی برای خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معروف انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات با کیفیت آن را تبلیغ کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین می توانید دمنوش ها و کرم های گیاهی آنها را برای کاهش التهاب و خارش پوست امتحان کنید.

  1. چای سبز مصرف کنید

استفاده از چای سبز در خانه یک داروی گیاهی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش است. این مایع سبز رنگ حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی با خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما توجه داشته باشید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید محدود شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. همچنین می توانید چای سبز را پودر کرده و به محل مشکل بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن، مخلوط را خنک کرده و روی پوست بمالید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت دادن هوای داخل، خارش را کاهش دهد. معمولا لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است به سراغ لباس هایی بروید که از مواد مصنوعی ساخته شده اند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی محبوب است

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به رفع خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند که به رفع خارش، کهیر و قرمزی پوست کمک می کند. به عنوان مثال با خرید محصولات پوست و مو سینره البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات از عصاره آلوئه ورا و ترکیب مناسب استفاده می کنند تا در مدت زمان کوتاهی نتیجه دلخواه را ایجاد کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در وان و نمک حمام یا نوشابه در حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را از بین می برد و دوش آب سرد می تواند پوست را تسکین دهد. بهتر است از یک پاک کننده ملایم هم در دوش آب گرم و هم در دوش آب سرد استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما آب است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی مرطوب کنید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها خشن تر هستند و رطوبت کافی دریافت نمی کنند. ضایعات پوستی آنها تشدید می شود و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش قابل توجه گرما و خنک شدن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای حفظ تعادل بدن باید متناسب با وزنتان آب بنوشید. برای ادامه فعالیت، مردان به ۲ تا ۳ لیتر در روز و زنان به دو و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت تشدید خارش و التهاب، از خوددرمانی خودداری کنید و با پزشک وفادار و حرفه ای مشورت کنید تا اقدامات لازم برای بهبود وضعیت شما انجام شود. به عبارت دیگر این مرحله اولین قدم در بهبود اندام مهم و حساس بدن (پوست) است.

نویسنده: وحیده امینی

* رپورتاژ