استان ها

افزایش ۸۸ درصدی ارزش مبادلات از گیلان با کشورهای اوراسیا

براساس اخبار اینترنتی انزلی ، ابوالقاسم یوسفی نژاد ، بازرس گمرک گیلان ، همزمان با “کنفرانس بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای” گفت: صادر شده به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ، که 27،793 از آن از استان آمده است: در نتیجه ، سهم گیلان از صادرات کالا به بازارهای اوراسیا به 77٪ رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مدت صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد و ارزش دلار 2 درصد افزایش یافته است ، افزود: گمرک گیلان به ترتیب 26. از نظر وزن و ارز ، 44 درصد در مقایسه با هفت ماه اول سال 1998 ، بیشترین قسمت از این حجم را صادرات به روسیه به خود اختصاص داده است.

بازرس گمرک گیلان با اشاره به اینکه ایران به عنوان کشور ششم و عضو نظارت اتحادیه در طی سال گذشته موفق به بهبود تعاملات خود با کشورهای اوراسیا شده است ، افزود: تعداد کل صادرات بهره مند از ترجیحات تعرفه بر اساس این توافق نامه 863 قلم کالا است. از این میزان 360 قلم امتیاز جمهوری اسلامی ایران به این کشورها و 503 قلم نیز امتیاز اتحادیه اقتصادی اوراسیا به مجارستان است.

وی عمده نتایج و فرصت های توسعه همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تشریح کرد: تسهیل تجارت کالا و توسعه بازار مشترک ، کاهش هزینه های حمل و نقل کالا ، ارتقا competition رقابت سالم در بازار مشترک ، سیاست های کشاورزی ، فناوری انرژی و محصولات اساسی ( مانند نفت) با تعرفه های ترجیحی یا قیمت های پایین تر.

بازرس گمرک گیلان با اشاره به اینکه امکان واردات مواد اولیه از کشورهای عضو اوراسیا و تخصیص آنها به واحدهای تولیدی منجر به رونق در فضای کسب و کار و افزایش اشتغال می شود ، اظهار داشت: با این وجود واردات کالاهای اساسی مورد نیاز از کشورهای عضو اوراسیا نباید به تولید داخلی کشور آسیب برساند.

یوسفی نژاد با اشاره به ایجاد کارگروه استانی گمرک برای نظارت بر مسائل و مشکلات مربوط به اتحادیه اوراسیا ، افزود: “تهیه و انتشار آمار اوراسیا از طریق رسانه ها برای اطلاع رسانی به ذینفعان ، نشست مشترک اتاق بازرگانی و کنفرانس ویدئویی با کشورهای عضو”. وظیفه این کارگروه ارائه آمار و عملکرد اوراسیا ، توسعه مشکلات مربوط به مکاتبات ، مکاتبات و نظارت مستمر بر اقلام صادراتی ، شناسایی فعالان اقتصادی مجاز و ارائه خدمات تجاری و فرصت های ذینفعان و پاسخگویی به س Eالات اوراسیا است. گمرک در گیلان. .

48