حوادث

افزایش ۲ درصدی سرقت در ۱۰ ماهه نخست سال جاری/دستگیری ۶۳۴ سارق و کشف ۵۰۰ماینر در پایتخت

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از افزایش 2 درصدی سرقت ها به ویژه سرقت های خرد در 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: در مدت مشابه شاهد افزایش 2.7 درصدی کشفیات بودیم.

به گزارش ایران تودی، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای پنجاه و دومین مرحله طرح رعد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح رعد مرحله پنجاه و دوم با تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری و پلیس راهور اجرا شد. شهرستان «این مرحله از طرح رعد و برق در مبارزه با انواع جرایم در حوزه یگان های پلیس از طریق حمله به سارقان تلفن همراه، سارقان، خرده فروشان، کالاهای قاچاق و خرده فروشان مواد مخدر و … اجرا شد.

وی افزود: در این مرحله در مجموع 634 سارق دستگیر و در این مرحله 1897 فقره سرقت کشف و تعداد زیادی اموال مردم کشف شد. همچنین 144 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله فعلی طرح رعد 799 فقره سرقت بسته شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله 32 باند سه نفره و بیشتر منهدم شد که بیشتر آنها در زمینه سرقت فعالیت داشتند. همچنین 26 متواری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و اموال مسروقه کشف شده در این مرحله بیش از 16 میلیارد تومان است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره سارقان دستگیر شده در این مرحله از طرح رعد و برق و سرقت آنها گفت: 24 درصد سارقان در زمینه لوازم و محتوای خودرو، 13 درصد در زمینه سرقت و گوشی تلفن همراه و 4 درصد سارقان در زمینه لوازم جانبی و محتوای خودرو بوده اند. در زمینه 4 درصد سرقت ها در منطقه مالخاری و 55 درصد از اماکن خصوصی و عمومی از جمله سیم و کابل شرکت های مخابراتی، برق و غیره است. اقدام به سرقت

وی گفت: دستگیرشدگان تاکنون به 1000 فقره سرقت اعتراف کرده اند که البته این موضوع و اعترافات از آنها همچنان ادامه دارد. در مرحله پنجاه و دوم طرح رعد 4 قبضه سلاح سرد و 50 قبضه سلاح سرد به همراه 68 فشنگ کشف شد. همچنین 69 پاتوق سارقان، 11 مرکز آهو قاطر، 11 مرکز جمع آوری دزدان دریایی، 75 مرکز خرده فروشی مواد مخدر منهدم و 22 دزد عالی رتبه دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران، در این مرحله از طرح تندر 45 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 275 فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند. در این مرحله 28 مورد قاچاق و 500 ماینر کشف شد که این ماینرها در سه مزرعه بیت کوین در جنوب و جنوب غرب تهران که از برق صنعتی استفاده می کنند، کشف شدند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش سن سرقت به زیر 18 سال گفت: نمی توان گفت سن سرقت کاهش یافته است اما سارقان زیر 18 سال داریم اما اینطور نیست. احساس می کند.”

وی گفت: سرقت تلفن همراه و سرقت های خرد در اولویت پلیس نیست. قطعا برای ما مهم است.” برای ما فرقی بین دزدی های کوچک و بزرگ نیست. البته سرقت های بزرگ و پیچیده انرژی بیشتری از ما می گیرد، اما همه سرقت ها برای ما مهم هستند، اما به سرقت های مسلحانه که با امنیت طنین انداز می شود، توجه ویژه ای خواهد شد.

وی درباره آمار سرقت در 10 ماهه امسال نیز گفت: در این مدت سرقت ها به ویژه سرقت های خرد 2 درصد افزایش داشته و در حوزه سرقت نیز 2.7 درصد افزایش داشته ایم. “

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص موضوع حمل و نقل در تهران نیز گفت: مقام معظم رهبری روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان حمل ونقل این موضوع را همراه با پیشگیری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صبح جمعه به ما ابلاغ کردند. ” پلیس و اداره امداد. «آنها می توانند در این زمینه کمک کنند. ما تمام تلاش خود را کردیم و نیروی بیشتری به پلیس دادیم.

وی ادامه داد: بنابراین ترافیک آرام بود و ملک پلیس بود. ما تمام تلاش خود را برای تسهیل ترافیک و روان سازی ترافیک انجام می دهیم. امیدواریم دستگاه های دیگر نیز کار کنند. شهرداری در این زمینه اقداماتی انجام می دهد اما مردم باید نتیجه را ببینند. افسران پلیس و سایر دستگاه ها سنگ بنا هستند. آنها باید تلاش کنند تا مردم تأثیر را احساس کنند.

به گزارش ایران تودی، در پنجاه و دومین مرحله طرح انفرادی رعد، کلانتری 127 نارمک به اتهام آتش زدن خودروهای گران قیمت دستگیر شد که وی با استفاده از بنزین و مواد شیمیایی خودروهای گرانقیمت کلانتری را به آتش کشید.

وی در توضیح عملکرد خود گفت که از قبل صاحب خودرو را نمی شناسم و با او خصومت نمی کنم و همچنان پشیمانم.

مالک خودرو نیز در تشریح اقدامات خود گفت: صبح ناگهان دیدم خودرویی در آتش سوخت و وقتی از خانه خارج شدم دیدم خودروم در آتش سوخت.

سردار رحیمی از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خطاب به مالک خودرو گفت: امید است قوه قضائیه قاطعانه با این گونه رفتارها مبارزه کند.

انتهای پیام/