حوادث

افزایش چهاربرابری مصدومان چهارشنبه آخر سال

سخنگوی سازمان اورژانس کشور روز چهارشنبه گفت که تعداد مجروحان از سال گذشته چهار برابر شده است.

مجتبی خالدی به ایران تودی گفت: “متأسفانه امسال به دلیل حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به مدت مشابه سال قبل چهاربرابر قطع عضو شاهد هستیم.”
وی گفت: متأسفانه تاکنون 24 نفر از هموطنان ما از جمله نوجوانان در حوادث چهارشنبه آخر سال زخمی شده اند. 2 نفر قطع شده ، 40 نفر سوخته ، 2 نفر از ناحیه چشم زخمی شدند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به این آمارها که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار برابر شده است ، باید کنترل بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشیم. اگر این روند ادامه یابد ، متأسفانه چهارشنبه آخر سال را به خوبی نخواهیم دید و 140 سالگی را با مصدومیت فرزندان خود آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: “توصیه ویژه ما این است كه والدین این مسئله را جدی بگیرند ، به عنوان مثال ، به طوری كه بتوانند به طور دقیق تری پولی را كه برای فرزندان خود به دست می آورند مدیریت كنند و بر رفاه فرزندان خود نظارت كنند.” این روزها آنها می توانند کنترل بیشتری بر معاشرت فرزندان خود داشته باشند.

وی افزود: این روزها همچنین می توانند از وسایل کودکان و محله های ویژه ای که می توانند مواد محترقه را ذخیره کنند بازدید کنند.
خالدی گفت: در مورد موارد و اماکن فروش مواد محترقه به دستگاه های انتظامی اطلاع دهید و در صورت مشاهده مواد محترقه در وسایل فرزندان خود با آتش نشانی در مورد نحوه تخریب آنها تماس بگیرید.
وی افزود: امیدوارم توجه به نوجوانان و علاقه مندان به طور کلی در این رویدادها مورد توجه قرار گیرد. نباید فراموش کنیم که در سالهای اخیر تعداد تصادفات و جراحات کاهش یافته است ، متأسفانه شدت خسارات وارده افزایش یافته و به دلیل این نوع مواد قابل اشتعال ایجاد می شود.
خالدی گفت: “بزرگترین مشکل آسیب دیدگی والدینی است که برای معالجه فرزندان خود مجبورند 140 سال را در مراکز درمانی سپری کنند.” از آنها می خواهم قبل از وقایع چهارشنبه آخر سال به زمانی که در سال جدید برای معالجه فرزندان خود می گذرانند توجه کنند.
وی افزود: فراموش نکنیم که همکاران من در بیمارستان ها و آمبولانس های پیش بیمارستانی سال سختی را با تاج گذاری سپری کرده اند. حداقل نمی توانیم بار اضافی بر دوش مراکز درمانی بگذاریم.
وی گفت: در آخرین چهارشنبه سال توصیه می شود که زودتر از روزهای گذشته کار را رها کرده و در خیابان های اصلی سفر کنیم. اگر می بینید شخصی در جاده از مواد قابل اشتعال استفاده می کند ، هنگام تغییر مسیر حتماً به پلیس اطلاع دهید.
وی افزود: اگر امشب مصدومیت شخصی دیدید ، حتماً با آمبولانس پانزدهم تماس بگیرید و اگر در جای امنی هستید ، آنجا بمانید و صف خود را خالی بگذارید. اگر محیط خطرناک است ، خود و مجروح را تخلیه کرده و منتظر آمبولانس باشید.
انتهای پیام