حوادث

افزایش تلفات سوءمصرف موادمخدر در کشور

پزشکی قانونی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 490 نفر شامل 2 هزار و 123 مرد و 367 زن بر اثر اعتیاد در کشور جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایران تودی، بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش و نوع ماده مصرفی در مرگ و میر معتادان، 544 نفر در اثر مصرف مواد مخدر، 112 نفر به عنوان محرک یا توهم زا و 1068 نفر در اثر مصرف مواد مخدر مانند متادون و ترامادول جان خود را از دست دادند. کم شده. در این مدت ۷۶۶ نفر بر اثر مصرف همزمان چند دسته مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

در سال گذشته تعداد قربانیان مصرف مواد مخدر 3.7 درصد افزایش یافته است

این در حالی است که بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، مرگ و میر ناشی از اعتیاد در سال گذشته نسبت به سال قبل 3.7 درصد افزایش داشته است.

دکتر مهدی صابری، رئیس گروه روانپزشکی قانونی گروه اصلی پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه این اداره کل در حال ارجاع آنها به این سازمان در حوزه مواد مخدر است، گفت: این افراد در حال حاضر در حوزه مواد مخدر هستند.

وی افزود: علاوه بر این، انتقال زندانیان به دلیل عدم تحمل حبس و همچنین تخلفات در حین بازداشت از دیگر دلایل حضور مصرف کنندگان مواد مخدر در بند قانونی روانپزشکی است.

دکتر صابری همچنین خطاب به خانواده معتادان متجاهر به بخش روانپزشکی قانونی گفت: گاهی اوقات درخواست ما از سوی خانواده هایی است که به مراکز نگهداری از کودکان سازمان مراجعه می کنند، به ویژه از سوی همسران معتادان متجاهر. زندگی با این افراد دشواری هایی دارد، «آنها متوجه می شوند که کارشناسان روانپزشکی درخواست آنها را بر اساس شرایط و ضوابط موجود تفسیر می کنند و نظر کارشناسی را به دادگاه ارائه می کنند.

خانواده ها نسبت به تغییر رفتار نوجوانان حساس هستند

رئیس اداره روانپزشکی دادگاه در بخشی دیگر از سخنان خود نقش خانواده ها و تربیت صحیح فرزندان را در پیشگیری از اعتیاد آنان به مواد مخدر و انواع جرایم بسیار مؤثر دانست.

وی ادامه داد: با وجود نقش مهم خانواده در تربیت نوجوانان، در برخی موارد مراجعه به بخش روانپزشکی قانونی که عمدتاً متشکل از افراد بالای 20 سال است، نشان می دهد که فرد معتاد شده و سپس مرتکب جرمی خارج از خانواده می شود. . از طرف دیگر، والدین کنترل کاملی بر روابط و دوستان خود ندارند.

دکتر صابری گفت: اما حساسیت منطقی یک خانواده نسبت به رفتار فرزندان و حتی حساسیت به تغییر رفتار همسر و همچنین اینکه این افراد در صورت اعتیاد به مواد مخدر رفتار مناسبی داشته باشند، می تواند به میزان قابل توجهی از هوش آن ها بکاهد. در شرایط بحرانی قرار بگیرند و مرتکب هر جرمی شوند.» از تخلفات جلوگیری کنید.

رئیس اداره روانپزشکی دادگاه درباره رفتارهایی که خانواده را حساس می کند، گفت: توجه به برخی علائم و تغییرات رفتاری به پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر خانوادگی از جمله ساعات غیرعادی سفر و تماس های نامنظم کمک می کند. او نمی خواهد اعضای خانواده در مورد آن باخبر شوند.

وی افزود: رفتار پرخاشگرانه غیرعادی یا تغییر رفتار بدون دلیل و بدبینی غیرمنطقی، اختفا یا سرقت پول و اشیاء قیمتی از منزل و غیره. نشان دهنده گرایش جوانان به اعتیاد است که خانواده ها باید به درستی با این موضوع برخورد کنند. مسئله.

بر اساس معاینات پزشکی قانونی، دکتر صابری معتقد است: جوانان باید نسبت به اعتیاد به مواد مخدر آگاهی داشته باشند و نسبت به علائم اولیه آن آگاه باشند و توصیه های درستی برای جلوگیری از افتادن جوانان در دام اعتیاد و انقراض داشته باشند. ملت

انتهای پیام/