علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرستان هندودر کارهای بسیار جالبی انجام شده است، مرکز جامع سلامت مجهز با کمک خیرین شروع به کار کرده و تجهیزات نیز توسط این وزارتخانه تامین شده است. در حال حاضر مرکزي در شازند در حال فعاليت است که 70 درصد از نظر خدمات بهداشتي و درماني مجهز و در زميني به مساحت 2000 متر مربع مي باشد.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح جزء طرح های وزارت بهداشت است، در مراکز افتتاح شده امروز، پزشک خانواده درجه یک در پرونده الکترونیکی و به طور کامل در این مراکز

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی است که در اسفندماه امسال راه اندازی می شود و به صورت شبانه روزی و با خدمات کامل بهداشتی و درمانی خواهد بود.

عین اللهی گفت: بعد از شازند عازم اراک می شویم و از بیمارستان ولیعصر بازدید می کنیم، این بیمارستان یکی از بیمارستان های بزرگ اراک است که 400 تخت خواهد داشت و در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی 400 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت. امیدواریم این مرکز بتواند یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از بدو تاسیس تاکنون 850 پروژه بزرگ بهداشتی را افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به 2000 پروژه خواهد رسید و این اتفاقی است که در تاریخ کشورمان بی سابقه است. 79 مرکز درمانی با 10800 تخت را راه اندازی کرده ایم و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهرستان توره شازند

پایگاه تصادف 115 خیرساز شهرستان توره در مدت یک سال و نیم به نمایندگی از مرحوم مشهدی احمدی بقش و خانم زنگنه ساخته شد.

مساحت زمین این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع می باشد همچنین پارکینگ اتوبوس های فوریت های پزشکی در کنار این پایگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع در حال احداث می باشد.

همچنین محل سانحه هوایی شهر توره در مدت 3 ماه و در زمینی به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و حدود 200 میلیون تومان برای آن اختصاص یافت که یکی از 12 بالشتک هوای استان مرکزی است. . خرج کردند

توره وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهر و روستا بازدید کرد.

وی در آستانه افتتاح این مرکز اورژانس گفت: شهر توره با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد زیاد خود نیازمند احداث این مرکز بود که توسط خیرین سلامت ساخته شده است و از این بابت از خیرین تشکر می کنیم. این پایگاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان