حوادث

اعلام ۶۰ روز وضعیت فوق‌العاده در اکوادور/ بلینکن: اکوادور به رعایت اصول دموکراتیک متعهد است

وزیر خارجه آمریکا در سفر سه شنبه خود به اکوادور اعلام کرد که رئیس جمهور اکوادور قول داده است که در مواجهه با مبارزه فوق العاده با مواد مخدر ، به اصول دموکراسی پایبند خواهد بود.

در اولین روز از سفر خود به اکوادور و کلمبیا ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با گیلرمو لاسو رئیس جمهور و مائوریسیو مونتالوو وزیر خارجه اکوادور دیدار کرد.

هدف از سفر بلینک به اکوادور تأکید بر ویژگی های دموکراتیک این کشور بود.

اکوادور در آستانه سفر خود به لاسو بلینکن به منظور مبارزه با مصرف و قاچاق مواد مخدر وضعیت فوق العاده اعلام کرد. به گفته لاسو ، این مبارزه در پاسخ به افزایش جنایت و قتل آغاز شد.

لاسو گفت که وضعیت اضطراری 60 روزه به ارتش اکوادور اجازه می دهد تا در 9 استان از 24 استان این کشور ، از جمله گویاکایل ، بزرگترین شهر اکوادور ، به توقیف مواد مخدر و تسلیحات بپیوندد. سرویس گشت 24 ساعت ادامه خواهد داشت.

ایالات متحده بزرگترین شریک تجاری اکوادور است و از نیروی انتظامی اکوادور ، از جمله آموزش ، تجهیزات و ردیابی سگ پشتیبانی می کند.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه اکوادور ، مونترال ، گفت: “واشنگتن گاهی می فهمد که دموکراسی ها باید در موارد استثنایی اقدامات ویژه ای انجام دهند ، اما من به رئیس جمهور اکوادور نیز گفتم که حفاظت از اصول دموکراتیک در اولویت واشنگتن است.”

وی افزود: البته این اقدامات باید مطابق قانون اساسی اجرا شود. دولت اکوادور باید بسیار مراقب هدف خود باشد و باید محدودیت زمانی داشته باشد و البته به اصول دموکراتیک احترام بگذارد.

وی افزود: در دیدار با رئیس جمهور اکوادور ، او به من اطمینان داد که دولتش متعهد به حفظ تمام استانداردهایی است که برای مردم اکوادور بسیار مهم است.

در مبارزه با مواد مخدر ، پلیس اکوادور گشت ها را افزایش داده و کنترل را در مکان های عمومی تقویت می کند.

مونتالوو در یک کنفرانس خبری گفت: “این گام برای حفاظت از شهروندان در برابر جنایت و خشونت است.”

لاسو ، بانکدار سابق محافظه کار که در ماه مه این کشور را تصرف کرد ، گفت: “اکوادور امروز ارزشهای دموکراسی و آزادی بیشتری با ایالات متحده دارد”.

بلینکن گفت: “ما صدای قوی دموکراسی را که شما نه تنها با مردم اکوادور ، بلکه با مردم سراسر نیمکره به اشتراک می گذارید ، تحسین می کنیم.”

وزیر امور خارجه آمریکا با تقدیر از تلاش های رئیس جمهور اکوادور برای مبارزه با فساد اداری گفت که این دو کشور با قاچاق مواد مخدر و تغییرات آب و هوایی مبارزه می کنند.

بلینکن امروز (چهارشنبه) اکوادور را به مقصد کلمبیا ترک می کند تا با رئیس جمهور و وزیر خارجه کلمبیا دیدار کند. با توجه به افزایش روز افزون مهاجران در مرز آمریکای جنوبی ، مهاجرت یکی از محورهای اصلی این سفر بلینکن خواهد بود.

انتهای پیام