حوادث

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت آمریکا

شهردار واشنگتن دیروز (پنجشنبه) به دلیل ورود اتوبوس های حامل مهاجران و پناهجویان که از سوی فرمانداران جمهوری خواه از ایالت های مرزی آریزونا و تگزاس به این شهر فرستاده شده بودند، وضعیت فوق العاده 15 روزه اعلام کرد.

به گزارش ایران تودی، موریل بوسر، شهردار دموکرات واشنگتن از برنامه ریزی برای ایجاد یک اداره مهاجرت برای مدیریت بحران انسانی آغاز شده توسط جمهوری خواهان خبر داد و به نظر می رسد این اقدام از سوی فرمانداران مرزی جمهوری خواه برای شرمساری دولت جو بایدن پیش رو انجام شده است. از انتخابات میان دوره ای

اگرچه بیش از یک سال از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می گذرد، اما اظهارات بوسر زمانی بر سر زبان ها افتاد که او به وعده خود در مورد مهاجران و تهاجمی ترین طرح های مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه مهاجران به ویژه در مناطق مرزی عمل نکرد. ، در دستور کار قرار دارند.

به گزارش گاردین، «گرگ ابوت» فرماندار تگزاس از ماه آوریل حداقل 9400 مهاجر را به واشنگتن فرستاده است تا بار گذرگاه های مرزی را بر دوش دموکرات ها بگذارد. هزاران نفر نیز با اتوبوس به نیویورک و شیکاگو فرستاده شدند. به دنبال این اقدام، داگ دوسی، فرماندار آریزونا، از اواسط ماه اوت حداقل 1500 نفر را به پایتخت فرستاده است.

شهردار واشنگتن از فرمانداران جمهوری خواه به خاطر چنین بازی های سیاسی انتقاد کرد و از دولت فدرال خواست تا به “بحران انسانی فزاینده” واکنش نشان دهد.

تاکنون حداقل 250 اتوبوس وارد واشنگتن شده است. این سیاست ده ها میلیون دلار برای مالیات دهندگان در آریزونا و تگزاس هزینه داشته و پایتخت ایالات متحده را به یک ایالت مرزی بالفعل تبدیل کرده است.

همچنین خبرگزاری پرنسا لاتینا در مقاله خود آورده است: دولت آمریکا نه تنها قادر به عمل به وعده های خود نیست، بلکه بر رویکرد نژادپرستانه، بیگانه هراسانه و سرکوبگرانه در قبال مهاجرت اصرار دارد و ورود مهاجران به مرزهای جنوبی افزایش یافته است. برخورد با مهاجران غیرقانونی در بسیاری از موارد ناقض حقوق بشر است و کم نیستند افرادی که از طریق مرز مکزیک وارد آمریکا می شوند و قربانی آزار جسمی و روحی می شوند.

انتهای پیام