علمی و پزشکی

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های سومین دوره واکسیناسیون کرونا و واکسیناسیون مسافران مصوب کمیته ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش ایران تودی و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، متن این نامه به شرح زیر است: دستورالعمل فوق الذکر در خصوص واکسیناسیون مسافران مورخ 8/11/1300 مطابق مصوبات به روز می شود. تصمیم کمیته ملی واکسیناسیون کووید در مورخه 16/10/1300 به شرح زیر است:

– افرادی که برای بار اول و دوم غیرفعال شده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) می توانند آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس مصرف کنند، اما باید واکسن غیرفعال شده را برای بار سوم استفاده کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند می توانند واکسن AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V را برای اولین بار (به عنوان Sputnik Light) دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن اسپوتنیک وی واکسینه شده اند می توانند برای سومین بار واکسن آسترازنکا یا پاستوکوک پلاس را دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکس در دو شهر که سه بار واکسینه شده اند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از نوبت سوم واکسن پاستوکوکس پلاس داده شود.

– افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و می خواهند با توجه به شرایط سفر دو نوبت آسترازنکا تزریق کنند، می توانند با رضایت و ارائه مدارک سفر دو نوبت آسترازنکا مصرف کنند. بین شیفت ها ماه ها وقت بگذارید.

– افرادی که دو دوز واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند و با توجه به شرایط سفر می توانند پس از کسب رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه، دو نوبت از Astraznka مصرف کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

افرادی که برای بار اول و دوم با واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) واکسینه شده اند می توانند برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/