عمومی

اعتراض پرسپولیس به اشتباهات داوری

به گزارش پایگاه ایران تودی،
به گزارش باشگاه پرسپولیس، باشگاه پرسپولیس خواستار رسیدگی به اتفاقات این فصل و بازی هایی که با فولاد خوزستان، نساجی قائمشهر، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان انجام داد، شد.

اشتباهات موثر داوری در 5 بازی از 6 بازی همه به ضرر پرسپولیس، امتیاز کسر از پرسپولیس و درد شکست ناشی از این اشتباهات، 4 اشتباه داوری در یک بازی، همه به ضرر پرسپولیس، دو گل خورده توسط پرسپولیس حریف بدون پنالتی و پنالتی سالمی که در ادامه به بازیکن پرسپولیس که خطا کرد و اشتباهات آفساید تیم حریف را نادیده گرفت، کارت زرد داد تا اینجا مسابقه را ترک کرد. می تواند در دقایق آخر چندین بار نتیجه را تغییر دهد، روند طبیعی را نشان نمی دهد.

پرسپولیس در این نامه اعلام کرده است با توجه به اینکه مسئولان شرایط عادلانه ای را برای برگزاری مسابقات ایجاد می کنند و حقوق هیچ تیمی تضییع نمی شود، شرایط نباید جای تیم ها و نام تیم ها را در جدول مسابقات تغییر دهد. اشتباهات داوری جزء جدایی ناپذیر فوتبال است.

پرسپولیس همواره با چنین پدیده ای مواجه بوده که در سال های اخیر به گفته کارشناسان قضایی تبعات اشتباهات قضایی و امتیازات ناشی از آن برای آن منفی بوده است. همچنین در اکثر فصولی که این اتفاق افتاد و پرسپولیس متضرر شد، رقبای مستقیمش در تمامی مسابقات از این حوزه بهره بردند. بنابراین، ما با یک پدیده جدید مواجه نیستیم، اما متأسفانه یک عادت است. اما در برخی از فصل ها این موضوع آنقدر قوی شده که در مسابقات فعلی با آن مواجه شده ایم و با وجود همه جذابیت هایمان این موضوع همچنان ادامه دارد.

غیرعادی بودن اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس در بازی های متوالی جای سوال دارد و از این رو از سازمان لیگ فوتبال، فدراسیون فوتبال و کمیته های مربوطه اعم از کمیته و دپارتمان داوری می خواهیم موضوع را حل و فصل و دلایل را مشخص کنند. .

باشگاه پرسپولیس در نامه ای جداگانه خواستار لغو اثر انضباطی تصمیم اشتباه داور برای کارت زرد مهدی ترابی شد.

این در نامه ای از سوی باشگاه پرسپولیس آمده است.
در هفته ششم دور بیست و یکم لیگ برتر تیم های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان شاهد اشتباه عجیب داور به ضرر پرسپولیس بودیم.

اولین این اشتباهات در دقیقه 30 بازی رخ داد که بر اساس تصاویر ویدئویی و تمامی کارشناسان داوری، مهدی ترابی مدافع تیم صنعت نفت در محوطه جریمه توپ را پاس داد. و با هدف تیم مقابل روبرو شود. . داور این دیدار نه تنها در صحنه پنالتی اعلام نکرد، بلکه به اشتباه به جای اعلام پنالتی شخصی برای بازیکن متخلف، به مهدی ترابی کارت زرد نشان داد.

پس از آن بازی پرسپولیس با ارسال نامه جداگانه ای به این وضعیت اعتراض کرد و خواستار رسیدگی به آن و کارت زرد شدن مهدی ترابی به دلیل اشتباه داور در شناسایی بازیکن خاطی شد.

رونوشتی از این نامه به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد.